آیا وزیر ارشاد استیضاح می شود؟

گردآوری توسط سرویس اخبار سیاسی ممتاز نیوز

احتمال استیضاح وزیر ارشاد

امیر خجسته شامگاه پنج‎شنبه در نشست هم‌اندیشی با اصحاب رسانه استان با بیان اینکه کسانی که از نقد فرار می‌کنند هرگز رشد نمی‌کنند و از رشد دیگران نیز فرار می‌کنند، اظهار کرد: مجلس فرصتی برای سوءاستفاده و ثروت‌اندوزی نیست و هر کس به این کار اقدام کند به زودی رسوا خواهد شد.

وی با بیان اینکه اگر کوچکترین آلودگی در من وجود داشت جرأت سخن گفتن در مجامع مختلف را نداشتم، افزود: صدها میلیارد تومان اختلاس کشف شده که اعلام خواهد شد و آنچه از سوی رئیس مجلس اعلام شد نیز جزو همین تحقیقات و تفحصات بود.

امیر خجسته همچنین در نشست هم‌اندیشی با اصحاب رسانه با بیان اینکه کسانی با بیان اینکه اگر وزیر ارشاد معاون مطبوعاتی را برکنار نکند، استیضاح خواهد شد، اظهار کرد: اصحاب رسانه باید فضای مناسب برای بیان نظرات، عقاید و افکار خود و مردم را داشته باشند ضمن اینکه از هرگونه فضاسازی تخریبی باید جلوگیری شود.

وی با اشاره به اینکه از اصحاب رسانه دفاع خواهیم کرد، افزود: اصحاب رسانه پویا باعث خواهد شد که مدیران کم‌کار نتوانند به کار خود ادامه دهند.

خجسته با تأکید بر اینکه وحدت در مجمع نمایندگان استان وجود دارد، خاطرنشان کرد: مجمع نمایندگان غرب کشور و فراکسیون زاگرس‌نشینان ایجاد شده است.

وی مدیریت ارشد استان را فرصت بزرگی برای همدان دانست و گفت: نمایندگان استان‌های دیگر از بی‌اطلاعی برخی از استانداران از مباحث اقتصادی و تولیدی گلایه دارند.

دست برخی مسئولان در فسادهای مالی مشخص است

نماینده مردم همدان در خانه ملت با تأکید بر اینکه قرار مجرمیت برای برخی از آقایان صادر شده، تصریح کرد: دستگاه‌های نظارتی نباید سکوت کنند و اگر این اتفاق بیفتد در مجلس اعلام خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه از ۳۶ تیم تحقیق و تفحص ۳۵ تیم کنار کشیدند، ادامه داد: اگر سکوت در مجلس حکم‌فرما شود با مشکلات متعددی روبه رو خواهیم شد.

خجسته با اشاره به اینکه به دلیل مبارزه با مفاسد اقتصادی یک شبکه برای تخریب من ایجاد شده، خاطرنشان کرد: دستگاه‌های نظارتی باید دقیق عمل کرده و دستگاه‌های نظارتی نیز نباید سکوت کنند.

وی با تأکید بر اینکه هر جا فسادی باشد دست مسئولی نیز در کار است، گفت: اگر مسئولان پاک باشند فساد اقتصادی نیز روی نخواهد داد.

معاون مطبوعاتی وزیر ارشاد برکنار شود

نماینده مردم همدان در مجلس با بیان اینکه اگر وزیر ارشاد معاون مطبوعاتی را برکنار نکند، استیضاح خواهد شد، اظهار کرد: اصحاب رسانه باید فضای مناسب برای بیان نظرات، عقاید و افکار خود و مردم را داشته باشند ضمن اینکه از هرگونه فضاسازی تخریبی باید جلوگیری شود.

وی با اشاره به اینکه از اصحاب رسانه دفاع خواهیم کرد، افزود: اصحاب رسانه پویا باعث خواهد شد که مدیران کم‌کار نتوانند به کار خود ادامه دهند.

خجسته با بیان اینکه ۲ هزار هکتار از منطقه ویژه اقتصادی جهان‌آباد دوباره تأیید شده، تصریح کرد: معاون وزیر را برای لغو منطقه ویژه اقتصادی، برکنار کردند چرا که یک دلال بود.

وی ادامه داد: ۲ هزار هکتار منطقه مصوب و ۸۵۰ هکتار فروچاله وجود دارد که از آن بیرون خواهد آمد.

نماینده مردم همدان با تأکید بر اینکه وحدت در مجمع نمایندگان استان وجود دارد، خاطرنشان کرد: مجمع نمایندگان غرب کشور و فراکسیون زاگرس‌نشینان ایجاد شده است.

وی مدیریت ارشد استان را فرصت بزرگی برای همدان دانست و گفت: نمایندگان استان‌های دیگر از بی‌اطلاعی برخی از استانداران از مباحث اقتصادی و تولیدی گلایه دارند.

سایت اداری در خارج از شهر همدان ایجاد شود

خجسته با اشاره به اینکه ساختمان‌های اداری داخل شهر امنیت و آسایش شهروندان را به مخاطره می‌اندازد، بیان کرد: پراکندگی ادارات در داخل شهر قصوری بوده که در گذشته رخ داده و باید دستگاه‌ها به خارج از شهر منتقل شوند.

باید به داد فرهنگیان برسیم

رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی فرهنگیان را زیرساخت علمی کشور عنوان کرد و افزود: در حال حاضر دانش‌آموزان از لحاظ علمی و تربیتی ضعیف هستند و باید به داد فرهنگیان برسیم تا با ارتقای علمی خود زیرساخت‌های کشور را به خوبی ایجاد کنند.

وی تصریح کرد: استانی شدن انتخابات مجلس به نفع مجلس و مردم است چراکه افراد شایسته وارد مجلس خواهند شد.

زمینه فعالیت احزاب فراهم شود

خجسته با اشاره به اینکه به دنبال قطعی کردن قانون احزاب هستیم، ادامه داد: به درخواست دولت ادامه این کار برای مدتی متوقف شد و ۱۲ ماده از ۲۴ ماده آن تصویب شده است.

وی با بیان اینکه بزرگراه، راه آهن و فرودگاه با جدیت پیگیری می‌شود، خاطرنشان کرد: کنارگذر غربی و شرقی در بودجه کشور دارای ردیف شده و در کل ۳۲ درصد بودجه عمرانی استان در سال ۹۴ افزایش یافته است.

مالیات همدان باید کاهش یابد

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی گفت: اخذ مالیات از استان همدان ۵۰ درصد افزایش یافته که تمام تلاش خود را خواهیم کرد تا این میزان را کاهش دهیم.

باز نشر: سایت خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.