آیا پدیده کرادفاندینگ می تواند اقتصاد امریکا را نجات دهد؟ / اینفوگرافیک

کرادفانینگ (Crowdfunding) نوعی سرمایه گذاری پول به صورت دسته جمعی و مردمی است که عمدتا از طریق اینترنت و وب سایت انجام شده و به کمک مالی ویا سرمایه گذاری روی انواع کمپانی های تازه تاسیس یا در حال تاسیس که ابداعات سود آور را در آینده یدک می کشند و یا کسب و کارهای های کوچک (اقتصادهای کوچک) در حال سقوط و حتی جمع آوری اعانه برای کمپین های سیاسی از طریق وب سایت اطلاق می گردد. تئوری پش سر کرادفاندینگ هدایت سرمایه های توده ای به سوی نیازمند ترین های اقتصاد.

در تبیین این مسئله گفته می شود بیزینس های کوچک نیاز مالی شدید دارند و از آنجایی که به اعتبار سرمایه گذاران دسترسی ندارند؛ بنابر این وام های بانکی بدیل مناسبی برایشان محسوب می شود. اما در سال ۲۰۰۹ بانکهای امریکایی به طرز عجیبی این نوع وام ها را که از سال ۱۹۴۲ بدین سو بی سابقه توصیف شده، به طرز محسوسی کاهش دادند و در واقع دست مشاغل کوچک را در پوست گردو گذاشتند. در ۹۵ درصد از اوقات، هنگام مراجعه کارآفرینان به بانکها جواب منفی دریافت شده است.

بنا براین در اینجا بحث کرادفاندینگ پیش کشیده شده است. در واقع وقتی پولهای توده ای و مردمی روی یک کسب و کار می رود، می تواند کمپانی مذکور را زنده نگه داشته و جلوی ورشکستگی آنرا بگیرد.

مطابق آمار ۶۵ درصد از شغل های ایجاد شده ظرف ۱۷ سال گذشته توسط بخش بیزینس های کوچک ایجاد شده است. در حال حاضر ۵۲ درصد از بیزینس های کوچک به صورت home base یا مستقل بوده و تنها دو درصد از آن به صورت فرانشیز به حیات خود ادامه می دهند.

 برای دیدن و ذخیره اینفوگرافیک کرادفاندینگ در ابعاد بزرگتر اینجا را کلیک کنید.

 

 

منابع: سان فرانسیسکو کرونیکول / فوربس   / راک د پست

/۵۶۳۱

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.