آیا پوست چرب هم نیاز به مرطوب کننده دارد؟

۰۸م اسفند ،

چربی در پوست در همه ی اشخاص وجود دارد ولی تعداد و فعالیت این غدد در اشخاص مختلف متفاوت است تعداد این غدد چربی در اشخاصی که پوست شان در گروه چرب قرار می گیرد بیشتر است.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران به نقل از مدیکال هلت نیوز، پوست از نظر گروه بندی به ۴ نوع خشک، چرب، معمولی و مختلط تقسیم می گردد.
 
این غدد چربی در اشخاصی که پوست سرشان در گروه چرب قرار دارد بیشتر است از سوی دیگر این غدد در اشخاص پوست چرب بیش از اندازه فعالیت دارد و بنابراین طبیعی است که باور رواج پیدا کند که پوست چرب نیازی به مرطوب کننده ندارد.
 
برخلاف باور عمومی پوست چرب هم به مرطوب کننده نیاز دارد اما از آنجا که خود چربی به پوست نرمی می دهد اشخاص معمولا تمامی به استفاده از مرطوب کننده ندارند.
 
آنچه پوست به آن نیاز دارد چربی اضافه است نه مرطوب کننده بنابراین باید از محصول هایی استفاده کنید که بدون چربی می باشند.
 
پوست های چرب بسیار به مراقبت خاصی نیاز ندارد و بیشتر پوست های خشک دغدغه اصلی پزشکان است معمولا برای پوست های چرب نیازی به استفاده از کرم مرطوب کننده  نیست البته این مساله به میزان چربی پوست بستگی دارد.
 
چنانچه پوست چرب نیاز به مرطوب کننده داشته باشد میزان مصرف برای این نوع پوست باید کمتر از سایر پوست ها باشد.
 
استفاده از کرم های مرطوب کننده حاوی چربی برای پوست های چرب علاوه بر اینکه ظاهری مات و کدر به آنها می دهد با بستن منافذ پوستی سبب ایجاد جوش نیز می گردد.
 
برای اشخاصی که پوست مختلط دارند در نواحی صورت و پیشانی که چرب است از لوسیون بدون چربی و برای بخش های خشک از مرطوب کننده استفاده کند./ع۲


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.