آیا چهره های شاخص پزشکان رد صلاحیت میشوند؟

۲۴م دیماه ،
ممتاز نیوز: در حالی که تنها سه روز (۲۷ دی ماه) تا زمان اعلام اسامی کاندیداهای تایید صلاحیت شده در ششمین دوره انتخابات نظام پزشکی باقی مانده است شنیده ها حاکی از رد صلاحیت بسیاری از چهره های شاخص پزشکان دارد.
به گزارش خبرنگار ممتاز نیوز،  ۴۹۲۱ کاندیدا جهت شرکت در انتخابات نظام پزشکی در سراسر کشور ثبت نام کرده اند و قرار است اسامی رد صلاحیت شده ها ۲۹ تا ۳۰ دی ماه اعلام شود.
این در حالیست که شنیده ها حاکی از رد صلاحیت گسترده چهره های شاخص پزشکان است.
لازم به ذکر است اشخاص معترض حق دارند اعتراض خود را طی روزهای اول و دوم بهمن ماه به صورت کتبی به هیئت نظارت بر انتخابات ارائه دهند که این اعتراضات در هیئت نظارت مرکزی بررسی می گردد که سوم تا دوازدهم بهمن ماه فرصت قانونی رسیدگی به اعتراضات است.
بنا به نقل از دکترسیدحسن امامی رضوی رئیس اسبق ستاد اجرایی انتخابات نظام پزشکی، ملاک شرکت یا ممنوعیت از شرکت در انتخابات نظام پزشکی، محرومیت های پزشکی است اما این شکایات ناشی از قصور پزشکی نیست و طبق قانون، صرفا محکوم به پرداخت دیه می‌شوند اما محرومیت بیش از ۶ ماه از فعالیت پزشکی منجر به ممنوعیت نامزدی در انتخابات و محدودیت حضور به رای دادن خواهد شد.
البته احتمال می رود که حذف چهره های شناخته شده جامعه پزشکی، انتخابات سازمان نظام پزشکی را به سمت و سوی جریان سیاسی خاصی برده و آن را با دولت همراه و همگام کند تا از آن به نفع خود در انتخابات ریاست جمهوری سود برد.

منبع: ممتاز نیوز
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.