آیا کلافه عروقی مادرزادی نیاز به درمان دارد؟

برای آنکه بدانید کلافه عروقی مادرزادی که نوعی تومور خوش خیم در دوران نوزادی است نیاز به درمان دارد یا نه خبر زیر را مطالعه کنید.

دکتر عباس انتظاری، متخصص پیشگیری از بیماری ها و عضو هیئت علمی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و عضو انجمن علمی لیزر پزشکی ایران در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: در صورتیکه کلافه عروقی مادرزادی با عوارضی نظیر زخمی شدن، خونریزی ، اشکال در تنفس و یا غذا خوردن کودک ایجاد کند باید با پزشک برای درمان آن مشورت شود.

وی تصریح کرد: اما در صورتی که با عوارض ذکر شده همراه نباشد یا اشکالاتی از نظر زیبایی در فرد ایجاد نکرده باشد به طور معمول درمان خاصی نیاز ندارد.

انتظاری متذکر شد اما چنانچه این مشکل عارضه ای ایجاد کند و یا ضایعه مورد نظر خیلی بزرگ شده به نحوی که از نظر ظاهری و زیبایی برای فرد موجب نگرانی شود باید سریع با پزشک مشورت کرد و در صورت نیاز درمان مناسب نظیر استفاده از لیزر یا تجویز داروی موضعی با نظر پزشک تجویز شود.

وی خاطرنشان کرد: به طور معمول در اکثر موارد تا سن  هفت سالگی این مشکل بهبود پیدا می‌کند و خود به خود خوب می شود و در اکثر موارد جای نگرانی وجود ندارد./ح


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.