آیا کنگره و دولت آمریکا به توافق می رسند؟

گردآوری توسط گروه بیمه ممتاز نیوز

 

 

سئوال مهم و بزرگی که این روزها در بازارهای مالی و کالای جهان مطرح است و می تواند تاثیر بسیاری بر تحولات قیمتی داشته باشد این است که آیا کنگره و دولت آمریکا بر سر پایان دادن به بحران بودجه و بدهی به توافق خواهند رسید؟

سئوال بزرگ بازار جهانی طلا : آیا کنگره و دولت آمریکا به توافق می رسند؟

به گزارش ممتاز به نقل از سی ان بی سی؛ بازار طلا نیز مانند بازار بورس به شدت در برابر ورشکستگی احتمالی دولت آمریکا واکنش نشان خواهد داد ولی چیزی که به شدت سرمایه گذاران بین المللی را نگران کرده است نحوه واکنش بازار طلا به این اتفاق بی سابقه است.

بر اساس این گزارش دولت آمریکا از ابتدای اکتبر به سبب اختلاف بر سر بودجه با کنگره تعطیل شده است این برای اولین بار در ۱۷ سال اخیر است که چنین اتفاقی افتاده است ولی ورشکستگی دولت آمریکا در تاریخ این کشور بی سابقه خواهد بود.

سال ۲۰۱۱ میلادی نیز چنین بحرانی در آمریکا روی داد که در آخرین لحظات کنگره با افزایش سقف بدهی ها موافقت کرد ولی این بحران سبب افزایش شدید قیمت طلا و کاهش رتبه اعتباری آمریکا شد.

کارشناسان اقتصادی معتقدند اگر تا روز پنج شنبه کنگره و دولت بتوانند به توافق دست یابند قیمت طلا کاهش خواهد یافت و در غیر این صورت قیمت طلا با افزایش روبرو خواهد شد.

قیمت طلا از ابتدای اکتبر تاکنون بار دیگر به کمتر از ۱۳۰۰ دلار رسیده و بیش از ۴ درصد کاهش داشته است.


شبکه اطلاع رسانی بانک و بیمه

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.