آیا کی‌روش جانشینی اسکوچیچ میشود؟ + مذاکره فدراسیون فوتبال با کی‌روش

دیروز ریز مکالماتی که با کارلوس کی‌روش صورت گرفت لو رفت تا مشخص شود فدراسیون فوتبال پیش از حضور تیم ملی در منامه بحرین، واسطه‌ای تراشید تا با کارلوس کی‌روش سرمربی اسبق تیم ملی مذاکره کند. واسطه این مذاکره یک رستوران‌دار معروف بود که در زمان حضور کی‌روش در ایران رابطه‌ای بسیار مناسب با او داشت.

شهاب عزیزی خادم رئیس فدراسیون فوتبال که این فرد را به خوبی می‌شناخت، او را واسطه کرد تا با کی‌روش تماس بگیرد. عزیزی خادم می‌دانست که کی‌روش اصلا او را دوست ندارد. رابطه آنها در زمان حضور عزیزی در هیات رئیسه فدراسیون آنقدر بد بود که کی‌روش او را از حضور در ساختمان PEC منع کرده بود.

مذاکره با کی‌روش برای جانشینی اسکوچیچ!

عزیزی خادم که به شدت نسبت به بازی‌های پیش رو دلهره داشت، از طریق این رستوران‌دار معروف به کی‌روش پیام داد که می‌خواهد با او گفتگو کند.

سرانجام کی‌روش پذیرفت و این ارتباط اسکایپی از طریق همین رستوران‌دار برقرار شد. بعد از چند جمله، عزیزی خادم پیشنهاد داد که او به عنوان سرمربی تیم ملی به ایران برگردد. کی‌روش از او عدد خواست. قرار شد پیشنهاد فدراسیون فوتبال به صورت کتبی ارائه شود.

عدد پیشنهادی از طریق فضای مجازی برای کی‌روش ارسال شد: قرارداد سه‌ساله به ارزش ۴/۳ میلیون دلار که که حقوق کمک‌ها هم باید توسط ‌کی‌روش پرداخت شود. کی‌روش در پاسخ این پیشنهاد نوشت: هیچ نظری ندارم.

کی‌روش بعدها به دوستانش در ایران گفت: خالص پرداختی به من ۵/۱ میلیون یورو بود و حقوق دستیارانم را هم فدراسیون می‌داد. این فدراسیون چگونه چنین پیشنهادی به من داد که اولا حقوق من را دلاری تعیین کرد و دوما حقوق دستیاران را هم به عهده من گذاشته است؟

با توجه به پیشنهادی که فدراسیون ارائه کرد و پاسخی که کی‌روش داد و با توجه به اینکه تیم ملی، مسابقات منامه را با موفقیت پشت سر گذاشت، بعید است که فدراسیون دوباره به سراغ کی‌روش برود مگر آنکه جلسه هیات رییسه تغییراتی آشکار در وضعیت فعلی ایجاد کند.

البته اگر این مذاکره صورت گرفته به این دلیل بوده که عزیزی خادم به شدت نگران نتایج تیم ملی در منامه بوده است. اگر شرایط عادی بود، به هیچ عنوان با کی‌روش مذاکره نمی‌کرد چون یکی از دشمنان درجه اول کی‌روش هر روزه یا در خودرو و یا در اتاق رئیس در ساختمان فدراسیون فوتبال است.

این حقایق مشخص می‌کند که همه گمانه‌زنی‌ها درباره بی‌اعتمادی فدراسیون فوتبال به دراگان اسکوچیچ صحت دارد و فدراسیون فوتبال مذاکراتی با گزینه‌های دیگر انجام داده است. شاید خبری که درباره مذاکره فدراسیون با برانکو، رسانه‌ای شد هم صحت داشته باشد و فدراسیون با سرمربی اسبق پرسپولیس هم برای نیمکت تیم ملی مذاکره کرده باشد.

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.