آیت​الله جوادی آملی: امام خمینی(ره)، ولایت فقیه را واجب مطلق می‌دانستند

۳۰م دیماه ،

به گزارش ایسنا آیت الله جوادی آملی در همایش تحریرالوسیله امام خمینی(ره)،‌ با بیان نظرات و دیدگاههای فقهی امام راحل(ره) در خصوص ولایت فقیه خاطرنشان کرد:از منظر امام خمینی(ره)، ولایت فقیه واجب مطلق بوده و باید به جامعه عقلانت بدهد و در جهت کمال و تعالی مردم و بیداری آنان در برابر سلطه گران تلاش نماید.

آیت الله جوادی آملی با بیان نقش مهم تحریرالوسیله در پر کردن خلاء قانون گذاری نظام جمهوری اسلامی بیان کرد:هنگامی که انقلاب اسلامی به ثمر نشست، نظام یک کتاب پویا و زنده ای در دست داشت که بسیاری از شبهات و سوالات فقهی و سیاسی را پاسخ می گفت که نشان از درایت و دوراندیشی امام خمینی(ره) دارد.

وی خاطرنشان کرد:ما یک حجت بالفعل می خواستیم و اگر تحریر امام خمینی(ره) نبود دستگاه قضاء و شورای نگهبان لنگ بود بنابراین تحریر الوسیله کتاب ارزشمندی می باشد که به نظام خدمت کرد و تا به امروز نیز از برکات این اثر استفاده می کنیم.

وی با تاکید بر بهره گیری از تحریر در حوزه های علمیه یاداور شد:عالمان حوزه و دانشگاه باید در تبیین جایگاه کتاب تحریر تلاش کنند تا ابعاد مختلف این اثر ارزشمند برای جامعه اسلامی ما به درستی تبیین گردد زیرا انسان باید در شرایط زمان خود، آگاهانه مسائل را از دیدگاههای مختلف ارزیابی کند.

دانلود   دانلود


خبرآنلاین
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.