آیت​الله نوری همدانی: برای ریاست جمهوری فردی قوی در سیاست خارجی بیاید/ آیت​الله علوی گرگانی: بعضی در اول کار یک جور و در آخر کار جوری دیگر بودند

۱۸فروردین۱۳،

آیت الله العظمی نوری همدانی از مراجع تقلید کشورمان در دیدار اعضای حزب موتلفه اسلامی و نامزدهای ائتلاف اکثریت اصولگرایان، اظهار داشت: رییس جمهور آینده باید واجد شرایط و ویژگی های باشد که رهبر معظم انقلاب به آن اشاره و تاکید کردند.
آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب دراواخر سال ۹۱ در سخنانی از کاندیدا های ریاست جمهوری خواستند اشخاصی وارد عرصه شوند که داری تجربه کافی برای اداره کشور باشند.

در خبر منتشره از سوی خبرگزاری مهر اشاره ای به دیدار اعضای حزب موتلفه اسلامی با مراجعی چون آیت الله مکارم شیرازی، سبحانی یا اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم نشده است. آیت الله مکارم شیرازی چندی قبل دیداری با قالیباف از اعضای ائتلاف ۲+۱ داشت.

آیت الله نوری همدانی در دیدار مذکور با بیان این که ما دربارهٔ اشخاص صحبتی نمی کنیم، یادآورشد: فردی که می خواهد رییس جهور شود باید ولایت مدار، کارآمد و پر تلاش و سختکوش باشد و امیدواریم چنین فردی پیدا شود.
همچنین آیت الله علوی گرگانی در دیدار با اعضای حزب موتلفه و ائتلاف اکثریت اصولگرایان تعدد کاندیداهای اصولگرا را «موجب خطر» دانست و گفت: باید کسی که «بین مردم سرشناس‌تر و مورد وثوق مقام معظم رهبری و روحانیت» هست معرفی شود.
وی با اشاره به دوره های قبل ریاست جمهوری در کشور خاطرنشان کرد: تجربیات بسیار خوبی در طول دوره های ریاست جمهوری در کشور بدست آمد بعضی از این تجربیات بیان گر این است که «برخی در اول کار یک جور و در آخر کار جوری دیگر بودند و این تازگی نیز ندارد».
آیت الله علوی گرگانی تاکید کرد: باید شخصی که رییس جمهور می گردد رضایت الهی و رهبر انقلاب و مردم را در آخر کار کسب کند.
آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری مدیر حوزه های علمیه سراسر کشورنیز در دیدار اعضای حزب موتلفه، تاکید کرد: ما در انتخاب و معرفی نامزد ابتدا باید به «شایسته سالاری و اصلح بودن» توجه داشته باشیم. او همچنین از «نگرانی متدینن» در خصوص تعدد نامزدهای اصولگرای انتخابات ریاست جمهوری سخن گفته و افزوده است: انتخابات در ایران اسلامی تک بعدی نیست که بگوییم تکثر اصولگرایان مشکلی ایجاد نمی کند، گرچه خود تکثر در جمع اصولگرایان نیز کار را به دور دوم می رساند.
آیت الله موسوی اردبیلی نیز در دیدار با اعضای حزب موتلفه اسلامی و ائتلاف اکثریت اصولگرایان خطاب به محمدنبی حبیبی دبیر کل حزب موتلفه اسلامی گفت: موتلفه در انتخابات حرف تازه دارد.

گفتنی است آل اسحاق، ابوترابی، باهنر، پورمحمدی و متکی ائتلاف اکثریت اصولگرایان را تشکیل داده اند که در دیدارهای مذکور با علما و مراجع قم حضور داشتند.
/۲۹۲۱۲

 

دانلود   دانلود


خبرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.