آیت‌اللهی: صدا و سیما ۱۰-۱۵ برابر حق پخش ما در آمد دارد/ با آن‌ها جنگ نداریم، فقط حقمان را می‌خواهیم

سعید اکبری / او از برخی جزئیات عقد قرارداد با یک شرکت خصوصی برای گرفتن حق پخش گفت. آیت اللهی خیلی روشن و صریح از صدا و سیما خواست بخشی از درآمد بسیار زیادی فوتبال را به خود فوتبال اختصاص دهد.

*فسخ قرارداد حق پخش تلویزیونی با صدا و سیما، سر و صدای زیادی به راه انداخته. باید منتظر یک جنگ باشیم؟

نه، ما با کسی جنگی نداریم. دنبال حق و حقوق فوتبال هستیم. پرچم سفید هم در دستمان. منتهی می خواهیم که حق واقعی فوتبال به آن برسد، همین.

*حق پخش سال گذشته ۱۱٫۵ میلیارد بوده. حالا خواسته شما چه مبلغی است؟

من نمی توانم بگویم دقیقا چقدر می خواهیم ولی حرف ما قانونی است. یک حساب دو، دوتاست. ما می گوییم اگر ۵ تا گیر صدا و سیما می آید، ۲ تا نصیب ما شود. اگر صدا و سیما ۱۰ تا می گیرد، ۴ تا به ما بدهد. ما می خواهیم حقوق قانونی فدارسیون و تیم های لیگ برتری پرداخت شود. حرف ما هم منطقی است و امیداریم که به خواسته هایمان برسیم.

*درباره شرکتی که با آن قرارداد بسته اید، حرفی نمی زنید؟

فقط در همین حد بگویم که این شرکت یک کارگزار قانونی است. ما مصر هستیم که به نتیجه ای که می خواهیم برسیم. شرکتی که طرف قرارداد ماست، با صدا و سیما در گذشته هم کار کرده. آنها یا گفته اند پولی را که می خواهیم، پرداخت کنید و یا اینکه تبلیغات ۱۵ دقیقه قبل و بعد از بازی های لیگ برتر را به ما بدهید. 

*چه مبلغی درخواست کرده اند؟

بالاخره آنها با صدا و سیما قرارداد می بندند. مبلغی هم که مورد نظر است، فراتر از رقمی است که سال گذشته بسته شده است. در واقع، خیلی بالاتر از آن رقم. با حق پخش واقعی، ما قصد داریم باشگاه‌ها به سمت درآمدزایی پیش بروند و بتوانند گلیم خودشان را آب بیرون بکشند.

*پس ۱۵۰ میلیارد به واقعیت نزدیک است.

امیدواریم به همین رقم ها در سال های آینده برسیم. ما این آمادگی را داریم که با مسولان صدا و سیما هر زمانی که خواستند پای میز مذاکره بنشینم. دوست داریم این وسط نه سیخ بسوزد و نه کباب.

*مکاتبه ای هم با مسولان صدا و سیما داشتید؟

بله، نماینده ما در دو سه هفته گذشته به دنبال این بوده که جلسه ای با مسولان صدا و سیما داشته باشیم. طبیعتا در دستور کار ماست که با آقای تقدس نژاد معاونت مالی صدا و سیما جلسه داشته باشیم. ایشان به فوتبال آشنا هستند. امیدوارم در دو سه روز آینده یک جلسه خوبی برگزار کنیم.

*از حق پخش چقدر به باشگاه‌ها می رسد.

اصلا مسئله همین است. ما می گوییم صدا و سیما نزدیک ۱۲ میلیارد حق پخش می دهد. از این مبلغ ۱۰ درصد به فدراسیون می رسد. ۵ درصد به سازمان لیگ و ۵ درصد هم به هیات فوتبال ها. ۸۰ درصد مابقی هم بین باشگاه‌ها تقسیم می شود. شما ببیند که آیا پول یک بازیکن نیز از بابت حق پخش به این باشگاه‌ها می رسد؟ سالانه صدا و سیما با نرخی که از آگهی ها می دانیم، رقمی ۱۰ تا ۱۵ برابر چیزی که به ما می دهد به صندوق خود واریز می کند. ما منطقی می گوییم اگر این همه در آمد دارید، حداقل ۵ تا به ما بدهید. واقعا خواسته غیر معقولی نیست.

*سوال آخر هم درباره ماجرای عدم ثبت قراردادهای بالای سقف است. واقعا نمی گذارید این بازیکنان بازی کنند؟

بله، مطمئنا همین‌طوری است.

*ولی ما باور نمی کنیم.

شما شک نکنید ما برخورد سفت و سخت می کنیم. اولین کاری هم که خواهیم کرد، جریمه ۵۰ درصدی بازیکن و باشگاه است.

*الان با پرسپولیس برخورد می کنید؟ رویانیان که گفته بالای سقف بسته اند.

حرف های ایشان بار حقوقی دارد. تا الان هم اگر چیزی نگفتیم به خاطر این بوده که جو آرام شود. اگر مشخص شود این‌طور بوده و دوباره اظهار نظر غیر منطقی صورت بگیرد، قطعا برخورد لازم را صورت می دهیم.

۴۳ ۴۳

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.