آیت‌الله امامی کاشانی: امروز ولایت‌پذیری به معنای توجه به مسائل اقتصادی کشور است – اخبار سیاسی

آیت‌الله محمد امامی کاشانی خطیب موقت نماز جمعه تهران در خطبه اول نماز جمعه ضمن تبریک فرا رسیدن ولادت حضرت امام موسی الرضا (ع) گفت: دشمن می‌خواهد اسلام را به عنوان دینی خشن معرفی کند.

مهم‌ترین سخنان آیت الله امامی کاشانی در نماز جمعه امروز تهران در ادامه به نقل از فارس می آید:
• مورخین نوشته‌اند که حضرت امام رضا (ع) در شب جمعه یازدهم ذی‌القعده به دنیا آمده‌ است و حضرت موسی‌بن‌الجعفر بعد از ولادت ایشان لفظ طاهره را به مادر ایشان عنایت کردند. در زمان زندگی ایشان دو نفر از پیروان شیعه به محضر ایشان آمدند و تقاضا کردند تا حضرت امام رضا (ع) برای دگرگونی وضعیت آنها دعا کنند. حضرت امام رضا (ع) خطاب به این دو نفر دو نکته را مطرح کردند. نکته اول که یک نکته عمومی است تأکید ایشان بر شکر نعمات خدا بود چراکه اگر نعمات خدا شکر نشود و کفران نعمت اتفاق بیفتد عذاب خداوند گرفتار کننده آن شخص خواهد بود.
• شکر نعمت خدا نیز سه نکته دارد. نکته اول تماشای نعمت خداوند است یعنی اینکه انسان از نعمت خدا غافل نشود. نعمت سلامتی، نعمت فرزند، نعمت همسر و دوم اینکه نعمت خداوند را به درستی پیاده کند و مهمتر از همه اینکه منعم و عطا کننده اصلی نعمت یعنی خداوند را ببیند.
• مشکل امروز ما مشکل نظامی نیست بلکه مشکل اقتصادی، اخلاقی و سیاسی است. در مشکلات سیاسی همه باید با هم متحد باشیم. قطب وحدت، ولایت است و باید بر اساس ولایت، وحدت داشت.
• دشمنان اسلام دشمنان توحید، وحی و نبوت هستند و حتی چند سال قبل هم دیدیم درخود آمریکا علیه عیسی بن مریم(ع) فیلم ساخته شده و عده‌ای از مردم اروپا و آمریکا علیه این فیلم اعتراض کردند ولی دولت آمریکا و اروپا در مورد این مسئله سکوت اختیار کردند.
• هدف سلطه گران این است که آنچیزی که قداست دارد از مسلمین بگیرند؛ ولی دشمن باید بداند که امت اسلامی امروز هوشیارتر از گذشته است و نقشه‌ها و توطئه‌ها فقط به جان خبیث خودشان برمی‌گردد.
• امروز دشمن فکر مسلمانان را هدف گرفته است. دشمن می‌خواهد اسلام را به عنوان دینی خشن معرفی کند.
• درحال حاضر هدف دشمن این است که مردم را خسته و گرفتار کنند تا نسبت به نظام اسلامی بی‌علاقه شوند که یک جهت مهم این مسئله هم به مشکلات اقتصادی برمی‌گردد.
• در حال حاضر والیان کشور مجلس و دولت هستند. مجلس باید قوانینی را مصوب کند تا فشاری که بر مردم می‌آید کنترل و کم شود و باید برای این مسئله تدبیری اندیشید.
• ولایت چند سال است که به مسائل اقتصادی تاکید دارند. ولایت پذیری به این معناست که به مسائل اقتصادی توجه داشته باشند.
/۲۹۵

دانلود   دانلود


خبرآنلاین
بازنشر:ممتازنیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.