آیت‌الله سبحانی: باید چاره‌ای برای از میان بردن تورم و گرانی اندیشیده شود

Multimedia_pics_1389_4_Legal_3.jpg

آیت الله سبحانی در دیدار با اعضای فراکسیون روحانیون مجلس شورای اسلامی ضمن تقدیر از تلاش‌های این فراکسیون در جهت پیگیری مشکلات و مسائل مردم به عنوان نمایندگانی امین گفت: مجلس عصاره ملت و خانه امن و نماینده خواسته های به حق مردم است وملت در این مجلس در حقیقت وجود جمعی دارند .

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) ـ منطقه قم، آیت الله سبحانی نمایندگی مردم را مقامی بزرگ و متعالی برشمرد و افزود: باید ارج و ارزش این مقام به درستی مورد اهمیت قرار گرفته و با توجه به دغدغه ها و مشکلات فعلی پیگیری‌های لازم صورت گیرد.

وی با بیان ضرورت پرداختن به مسائل اخلاقی و ارزشی در سطح جامعه افزود: ما درجامعه اسلامی و دینی انتظار رعایت کامل مسائل و ارزش‌های اخلاقی را داریم هرچند متاسفانه در برخی از زمینه‌ها مسائل و ارزشهای اخلاقی در ایران به درستی مورد توجه نبوده و حائز نمره خوبی نیست.

این استاد برجسته حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: در حال حاضر استئفائاتی که از ما می شود بیشتر پیرامون ناهنجاری های اجتماعی و یا مسائلی درباره قتل، طلاق و یا نزاع وسایر مشکلات می‌باشد و با وجود اهمیت پرسشگری درباره مسائل شرعی و دینی کمتر درباره این مسائل از سوی مردم سوال پرسیده می شود.

وی تاکید کرد: اگر در جامعه پایبند به مسائل شرعی و اخلاقی باشیم بسیاری از ناهنجاری ها به وجود نخواهد آمد اما افت اخلاقی و ارزشی سرمنشاء بسیاری از ناهنجاری‌ها شده است که باید متولیان فرهنگی در این ارتباط چاره اندیشی کنند.

این مرجع تقلید تصریح کرد: باید ناهنجاری ها و کاستی‌ها علاج شود و مجلس با برنامه های راهبردی خود می تواند این مسائل را علاج و درمان نماید و با توسعه فرهنگ حجاب و عفاف در سطح جامعه به ویژه در مراکز علمی و دانشگاه‌ها ارزش‌ها را در بطن جامعه احیا کرد.

آیت الله سبحانی با اشاره به ضرورت برنامه های مدن فرهنگی پیرامون فرهنگ سازی میائل مهم اخلاقی در جامعه گفت: متاسفانه مساله بی‌حجابی و بی عفتی در جامعه گسترش یافته است و باید همه از شیوع این مساله مخرب بهراسند و منشاء فسادهای اخلاقی را که بی توجهی به حجاب و عفاف می باشد را بشناسند ومورد ارزیابی قرار دهند.

وی افزود: آنچه بیش از همه، ما را در بخش حجاب و عفاف نگران می سازد این است که بدحجابی مبدل به بی حجابی شود از این رو باید مجلس با جدیت قانونی را مورد تصویب قرار دهد و رسانه‌ها، نویسندگان، هنرمندان و صاحب نظران مساله حجاب و عفاف را در جامعه مطرح کنند و به صورت فرهنگ سازی جامع وکامل به توسعه این دو امر درسطح جامعه بپردازند.

آیت الله سبحانی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود توجه به وضعیت معیشتی را نیز مورد تاکید قرار داد و اظهارکرد: باید در نظام اقتصادی راهبردی برای از میان بردن تورم وگرانی اندیشیده شود و با توجه به اینکه یکی از سرچشمه‌های ناهنجاری، اقتصاد نامناسب در جامعه است باید این امر نیز مورد توجه قانونگذاران در مجلس قرار گیرد و بر گرانی ها نظارت شود.

وی در ادامه به موضوع انتخابات ریاست جمهوری در سال جاری نیز اشاره کرد و گفت: مسائل انتخاباتی باید همزمان با انتخابات در کشور آغاز شود واز الان اذهان را درگیر خود نسازد تا امور باقی مانده مربوط به مردم در این زمان به خوبی مورد توجه باشد و در زمان انتخابات باید برنامه های انتخاباتی پیگیری شود.

در این دیدار یکی از اعضای فراکسیون روحانیون در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر ضرورت پرداختن به مسائل حجاب و عفاف و پیگیری‌ها صورت گرفته گزارشی از عمکرد فراکسیون و دغدغه های موجود پیرامون مسائل فرهنگی ارائه کرد.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.