آیت‌الله صافی، خرید و فروش سگ‌های تزیینی را حرام اعلام کرد

به گزارش ایرنا به نقل از مرکز خبر حوزه، این استفتا که روز یکشنبه منتشر شد، حاکی است: ‘متاسفانه در شرایط فعلی غرب‌گرایی به صورت‌های زشتی از جمله فروش سگ‌ های تزیینی و گرانقیمت به سبک غربی و ورود آنها به کشور و گرداندن آنها در خیابان‌ها، پارک‌ها و اجتماعات ترویج می‌شود’.

در این ادامه این استفتا آمده است: ‘این در حالی است که عده زیادی از مردم حتی از فراهم‌ کردن مایحتاج اولیه زندگی خود ناتوان هستند، نظر خود را (در این خصوص) برای اطلاع عموم بیان فرمایید’.

آیت الله صافی گلپایگانی در پاسخ به این استفتا اعلام کرده است: ‘ترویج روش‌های باطل در کشوری که برای برقراری نظام مقدس جمهوری اسلامی هزاران شهید شربت شهادت را نوشیدند تا دستورات نجات‌بخش شرع مقدس اسلام در آن حاکم شود و مردم از ظلم و جهل و تاریکی‌های عقیده و روش‌های غرب‌ گرایانه نجات پیدا کنند بسیار موجب تاسف است’.

وی افزوده است: ‘تعدادی فریب‌‌ خورده و یا مغرض، به ترویج روش‌های غلط بیگانگان مشغول شده و ظواهر دینی جامعه ولایی را به ظاهر فریب ‌دهنده غربی تبدیل می‌کنند که یکی از آن روش‌های صددرصد باطل و گمراه کننده خرید و فروش و نگهداری سگ‌های تزیینی و ورود آنها به کشور می‌باشد که حرام بیّن (آشکار) و خلاف شرع مقدس است’.

وی اظهار امیدواری کرده است: ‘نیروی انتظامی و دستگاه قضایی و مردم ایران از اشاعه این روش‌های نادرست جلوگیری کرده و فرهنگ اصیل و انسان‌ساز اسلام را که حامی شرف و کرامت‌های واقعی انسانی است، از این خطرات و فتنه‌ها حفظ کنند’.ک/۱

۷۴۰۴/ ۳۸۰**۱۳۶۸**

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۰۹۵۸۴


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.