آیت‌الله صافی تبیین نمود: وظایف مهم روحانیت با توجه به اوضاع کنونی کشور و منطقه

به گزارش تفسیری ممتازنیوز به نقل از خبر گزاری ایسنا در تاریخ شنبه ۲۰م آبان ۹۱،

00-46.jpg

آیت‌الله صافی‌گلپایگانی با تقدیر از اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه، خدمات آن‌ها را به اسلام و انقلاب اسلامی ستودنی عنوان نمود.

به گزارش تفسیری گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، این مرجع تقلید در دیدار با اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه به تبیین وظایف مهم روحانیت در عصر حاضر و ماموریت‌های آنان با توجه به اوضاع کنونی کشور و منطقه پرداخت.

وی همچنین درباره استقلال و بالندگی حوزه‌های علمیه و نظارت و اشراف کامل روحانیت و جامعه مدرسین بر امور دینی، اجتماعی و سیاسی و به ویژه مسائل فرهنگی، اخلاقی، اقتصادی و تورّم و گرانی مطالب مهمّی را تذکر داد.

این مرجع تقلید، وظیفه مهم حوزه‌ها را ترویج علم و عالم پروری دانست و تصریح نمود: اگر بخواهیم مقامات عالمان دین را بشناسیم، باید آنها را با کتاب‌های علمی و امر به معروف و نهی از منکر و خدمات دینی و اجتماعی بشناسیم، به طور مثالً شیخ طوسی را باید به کتاب‌هایش، مانند خلاف و تهذیب و استبصار شناخت. این‌ها کرامت است. علامه حلّی را باید به خدمات او به مذهب شناخت.

وی تاکید نمود: نباید کسانی را که نه عالم بودند و نه امر به معروف و نهی از منکر داشتند و فقط در خانه نشسته‌اند را مالک کرامت معرفی نمود.

آیت‌الله صافی گلپایگانی در ادامه با اشاره به جایگاه جامعه مدرسین حوزه، پیشنهاد داد: جامعه مدرسین باید بین المللی باشد و از کشورهای دیگر که در حوزه علمیه قم طلبه و روحانی دارند و بعضی از آنها از اساتید نیز می‌باشند، در آن حضور داشته باشند.

وی همچنین با تقدیر و تشکر از اعضاء جامعه مدرسین حوزه، خدمات آنها را به اسلام و انقلاب اسلامی ستوده و مطالب مهم دیگری را به طور خصوصی بیان نمود.

در ابتدای این دیدار، آیت الله یزدی، رییس جامعه مدرسین حوزه، گزارش تفسیریی از برنامه‌ها و فعالیت‌های این نهاد حوزوی ارائه نمود.

بر اساس این گزارش تفسیری اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم عصر جمعه با حضور در بیت آیت‌الله صافی گلپایگانی، با وی دیدار و گفت‌وگو نمودند.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.