آیت‌الله مصباح: اگر برای حفظ اصل نظام افشاگری لازم باشد، ‌گریزی از آن نیست

آیت‌الله مصباح یزدی در آستانه دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در دیدار با اعضای شورای مرکزی و کاندیداهای جبهه پایداری در شهر تهران، به تبیین چارچوب حرکت جبهه پایداری در دور دوم انتخابات مجلس پرداخت و نسبت به شرایط حساسی که نیروهای انقلاب اسلامی در آینده پیش رو دارند، هشدار داد.

وی با بیان اینکه باید منتظر فتنه‌های جدید باشیم گفت: خطرهای جریان انحرافی سخت‌تر و سنگین‌تر از فتنه‌های گذشته است و برای درک بهتر این مطلب باید نگاهی به جریانات و حوادث پس از پیروزی انقلاب داشته باشیم.

آیت‌الله مصباح با بیان اینکه اگر زمانی به اقتضای وظیفه و برای حفظ اصل نظام روشنگری و افشاگری لازم باشد، ‌گریزی از آن نیست، افزود: اما در برابر رقیبی که اشتراکات زیادی با ما دارد ضرورتی ندارد مثل یک برانداز با او برخورد کنیم. ما با رعایت ادب، احترام، متانت و منطق حرف‌مان را می‌زنیم، کسی که حسابش با خدا صاف باشد، اصلا لحن کلامش تغییر می‌کند و نفس‌اش اثر دیگری دارد؛ برخلاف کسی که با تظاهر قصد فریب دیگران را دارد، ممکن است چند نفر فریفته شوند، اما چنین کسی زود رسوا خواهد شد.

رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) افزود: می‌بینید چگونه دوست و دشمن تحت تأثیر کلام مقام معظم رهبری قرار می‌گیرند؟ امام راحل هم اینچنین بود؛ بیانی ساده‌، خودمانی که در آن از اصطلاحات علمی و سیاسی خبری نبود، ولی در اعماق دل‌ها اثر می‌کرد و همه صداقتش را درک می‌کردند.

۲۹۲۱۹

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.