آیت‌الله نوری‌همدانی: سفارتخانه فرانسه در تهران تعطیل شود

سفارت فرانسه در ایران

حضرت آیت‌الله حسین نوری‌همدانی بعد از ظهر امروز در دیدار رئیس دیوان عالی کشور اظهار کرد: باید مملکت دارای فضای قضایی باشد و زمینه‌ای فراهم شود که اشخاص جرأت نکنند مرتکب جنایت شوند.

وی خاطر نشان کرد: باید بررسی کرد چه زمینه‌ و چه فضایی سبب شده افراد جولان دهند و مرتکب جنایت شوند، آیا قوه قضاییه اقدام نمی‌کند یا نمی‌تواند اقدامی بکند. فضا باید طوری باشد که اشخاص جرأت نکنند مرتکب خلاف شوند.

این مرجع تقلید عنوان کرد: باید فکر کنید و تمهیداتی را فراهم کنید که فضای دین، ارزش و اخلاق در جامعه حاکم شود.وی ادامه داد: در دنیا هر چیزی ریشه‌ای دارد، بنابراین باید ریشه‌یابی، تجزیه و تحلیل کرد تا این مسئله از ریشه و اساس حل شود.آیت‌الله نوری‌همدانی با اشاره به نیاز به تربیت فضلا و علمای کارآمد گفت: یکی از مشکلات این است که علما و فضلایی که در گذشته بوده‌اند، وجود ندارند و عمق و دقتی که در گذشته برای درس و بحث بود، اکنون نیست.

وی با تاکید بر تشکیل اتاق فکر و همکاری گفت: اکنون وحدت نیاز است و باید قوای مقننه و مجریه با یکدیگر ارتباط قوی داشته و با حوزه علمیه قم نیز ارتباط برقرار کنند.این مرجع تقلید یادآور شد: اکنون خیزشی در کل دنیا در بین مسلمانان در ارتباط با فیلم موهن آمریکایی و صهیونیستی به وجود آمده و انگشت اتهام به سوی آمریکا و صهیونیسم است.وی با اشاره به چاپ چند کاریکاتور موهن به پیامبر اکرم(ص) در نشریه‌ای در فرانسه گفت: لازم است سفیر این کشور از مملکت اخراج و سفارتخانه فرانسه تعطیل شود.

آیت‌الله نوری‌همدانی تاکید کرد: باید در زمینه وحدت بین مسلمانان تلاش کرد تا کشورهای دیگر از ما حساب ببرند.وی بیان کرد: امروز وحدت، اتحاد و اتاق فکر لازم است تا مسلمانان قدرت خود را نشان داده و دشمنان از ما حساب ببرند.استاد حوزه علمیه قم خاطر نشان کرد: اکنون مردم درباره جریمه دیرکرد بانک‌ها سئوال می‌کنند و ما در پاسخ آنها می‌گوییم حرام است و آنها از ما می‌پرسند چرا جلوگیری نمی‌کنید؟

وی یادآور شد: مردم در زمینه مشکل گرانی، فقر، بانک‌ و بی‌حجابی‌ سئوالاتی مطرح می‌کنند؛ باید بدانیم پشتیبان اصلی انقلاب اسلامی، مردم هستند و باید آنها را راضی نگه داریم.

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.