آیت‌الله وحید خراسانی: نبش قبر «حجر بن عدی» برخلاف اجماع علمای اهل سنت است

۲۶اردیبهشت،

به گزارش خبرآنلاین به نقل از پایگاه ایت الله وحید خراسانی، این مرجع تقلید، در جلسه درس تفسیر خود که در جمع طلاب و فضلای حوزه علمیه قم، در مسجد اعظم برگزار شد با اشاره به تخریب قبر حجر بن عدی اظهارداشت: معاویه کسی بود، که احادیث پیامبر اسلام را در شان امیرالمومنین (ع)، پنهان و از بین برد، و از بیت المال مسلمین مبالغی را داد تا محدثین جعل حدیث کردند .

وی با بیان این که معاویه حجربن عدی را به شهادت رساند افزود: امروز نیز کفر و الحاد هر دو دست در دست هم دادند قبر او را در دمشق ویران کردند.

این مرجع تقلید با اشاره به جایگاه رفیع حجربن عدی تاکید کرد: کفری در لباس اسلام ، و الحادی در صورت ایمان ، قبری را شکافتند که وقتی معاویه به حضور عایشه رسید ، عایشه به او گفت چرا حجر بن عدی را به قتل رساندی ، معاویه گفت برای مصلحت مسلمانان بوده است ،عایشه بلافاصله گفت، کشتی کسی را که رسول خدا فرمودند؛ حجربن عدی با اصحابش کشته می گردد که مصلین و عابدین الله می باشند و از کشته شدن آنها ، خدای متعال و ملائکه غضب می کنند .

ایشان با بیان این که تمام این روایات را از اهل سنت و کتاب های معتبر آنها نقل می کنم گفت: آیا وهابیت دروغین قدرت دارد جواب این عمل را بدهد با این همه ادله و روایات ، به طوری که خبر شهادت حجر به عبدالله بن عمر رسید در میان بازار صیحه کشید ، قبر چه کسی را ویران می کنید .؟!

آیت الله وحید خراسانی با بیان این که نبش قبر حجر برخلاف اجماع علمای اهل سنت است تاکید کرد: نبش قبر حجر برخلاف فتوای ابوحنیفه ، مالک ،شافعی و ابن حنبل و برخلاف اجماع چهار مذهب است .

وی با بیان روایتی از ابن اثیر خاطرنشان کرد: حجر بن عدی مستجاب الدعوه بودند ولی متاسفانه ، الحاد و کفر امروز دست در دست هم دادند فشار بر شیعیان وارد می کنند .

این مرجع تقلید در پایان با اشاره به لیله الرغائب تاکید کرد: شب های اول ماه رجب ، مومنین در مساجد دعا کنند خدای متعال شر وهابیت ملحدین و کفر را از شیعیان سوریه و بحرین قطع کند . حضرت آیت الله وحید خراسانی تاکید کردند: امروز وظیفه همه دعا برای نجات شیعیان سوریه و بحرین است . ایشان در پایان با دعا برای مسلمانان گفتند: خدایا به پهلوی شکسته حضرت زهرا، به سوز دل علی مرتضی کنار قبر صدیقه طاهره، شیعیان دنیا را از شر کفار و ملحدین حفظ بفرما .

/۶۲۶۲

دانلود   دانلود


خبرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.