آیت‌الله کعبی: توسل به امام حسین (ع)یکی از راه‌های عاقبت به خیری است

۲۳ آبان ،

kabi.jpg

یک عضو مجلس خبرگان گفت: برای عاقبت به خیر شدن باید یک ارتباط قلبی و قوی با امام حسین(ع) برقرار کنیم.

به گزارش تفسیری خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه مرکزی، آیت‌الله عباس کعبی در جمع بسیجیان اراک افزود: در آستانه ماه محرم نکته‌ای که به ذهن می‌رسد، بحث توجه به نعمت‌های الهی است. یکی از روش‌های مهم، بیداری از خواب غفلت و تهذیب نفس و توجه به کمالات اخلاقی و نعمت‌های الهی است. یکی از ویژگی‌های خاص امام حسین (ع) در بعضی ادعیه‌ها از جمله دعای عرفه این است که دل‌ها را متوجه نعمت‌های الهی می‌کند که سبب زنده شدن دل و جلب رحمت الهی می‌شود. هرگاه انسان یاد حسین باشد می‌تواند تحول پیدا کند پس ماه محرم فرصت مغتنمی برای ما انسان‌ها است که از آن بهره لازم را ببریم.

وی افزود: یکی از راه‌های توجه به نعمت‌های الهی، داشتن نگاه مثبت به زندگی است. از نعمت‌های جزئی گرفته تا نعمت‌های کلان و سخن گفتن از نعمت‌ها با پروردگار. توجه به نعمت‌های الهی و شمارش آنها سطح رضایت از زندگی را بالا می‌برد و با این کار انسان متوجه می‌شود که نعمت‌های الهی آنقدر بسیار است که قابل شمارش نیست.

کعبی گفت: یکی از راه‌های عاقبت به خیری توسل به امام حسین (ع) است. نسبت به عاقبت به خیر شدن حتی پیامبر (ص) هم توجه داشت پس بحث بسیار شایان توجهی است. ما باید یک ارتباط قلبی و قوی با امام حسین برقرار کنیم بخصوص بسیجیان، چون مکتب حسین مکتب عاشورایی است. یکی از راه‌های ساخت کشور و ساخت داخل جامعه اسلامی، ساخت معنوی و ساخت تقوا است و این ایام عاشورا می‌تواند کشور را از لحاظ معنوی بسازد. مردم ایران مردم صبور، مقاوم، با عزت، مجاهد و فداکارند و برای مردم منطقه الگو شده‌اند.

وی ادامه داد: ما باید این توسلات و دعاها و ارتباطات معنوی را برای پیشرفت کشور و خنثی شدن توطئه‌های داخلی و بین‌المللی جدی بگیریم. آمریکا و رژیم اشغالگر قدس بارها از ملت ایران شکست خوردند و در آینده هم شکست خواهند خورد مهم این است که ما پای کار باشیم، بصیر باشیم، هوشمند باشیم و همراه ولایت و رهبری باشیم.

کعبی در پایان گفت: امام حسین شهید امر به معروف و نهی از منکر است. امر به معروف و نهی از منکر شرایط دارد باید آنها را شناخت و از راه خود آنها را انجام داد طوری که نتیجه بدهد؛ تنها گفتن آن مهم نیست و زمینه‌های آن از طریق تقویت فرهنگ عمومی و رشد تذکر لسانی تؤام با رحمت و نرم خویی است.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.