آیت آللهی: باید از سرمایه سوزی در فوتبال پایه جلوگیری کنیم

به گزارش ممتازنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان،

نایب رئیس اول فدراسیون فوتبال درباره جلسه رئیس و نایب رئیس اول فدراسیون فوتبال با اعضای کمیته جوانان گفت و گو کرد.

  به گزارش گروه ورزشممتازنیوز، آیت اللهی در این باره گفت: دیروز جلسه ای با اعضای کمیته جوانان داشتیم که درباره مباحث مهمی بحث و بررسی انجام شد.

 در این جلسه علاوه بر رئیس فدراسیون و بنده، فریدون معینی رئیس کمیته، چمنیان، دانشجو، امیر شقاقی و جوادی از آموزش پرورش حضور داشتند.

 البته جلسه دو غایب داشت که علیزاده رئیس آکادمی ملی فوتبال و دهکردی مدیرعامل باشگاه فولادخوزستان بودند که این دو هم عضو کمیته جوانان هستند. علاوه بر اعضای کمیته جوانان، قراخانلو رئیس کمیته راهبردی به همراه سهیل مهدی هم حضور پیدا کرده بودند.

وی ادامه داد: در این جلسه وضعیت موجود طی گزارش های اعضای کمیته جوانان بررسی شد و نقاط قوت و ضعف، فرصت ها و تهدیدها و همچنین برنامه ریزی برای تیم های پایه فدراسیون فوتبال، وضعیت تیم ملی نوجوانان پس از صعود به جام جهانی، وضعیت تیم ملی جوانان پیش از حضور در امارات و رقابتهای مقدماتی سال آینده تیم های پایه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

 آیت اللهی در ادامه گفت: مقرر شد سیاست کمیته جوانان حفظ بازیکنان در رده های مختلف سنی و ارتقای آنها به رده های بالاتر باشد و طوری نشود که بازیکنانی که در تیم ملی نوجوانان حضور دارند، دو سال بعد در تیم ملی جوانان حضور نداشته باشند. در واقع انتخاب بازیکنان با کیفیت از رده های سنی پایین شروع شود تا تیم ملی بزرگسالان ادامه داشته باشد. یعنی هدف این است بازیکنانی که فدراسیون روی آنها سرمایه گذاری می کند، کنار نروند و تا می توانیم و باید از سرمایه سوزی در رده پایه جلوگیری کنیم.

 نایب رئیس فدراسیون فوتبال با اشاره به ترسیم نقشه راه از سوی حاضرین در جلسه گفت: ما برای تیم های پایه برنامه های اردوهای داخلی و خارجی برنامه ریزی کردیم. طرح های تمرینی تیم ها تعیین شد و جزئیات تست های دوره ای آمادگی جسمانی و پزشکی و تدارک دیدارهای دوستانه با کشورهای مختلف در داخل و خارج از کشور، طرح اجرای سند چشم انداز ۱۴۰۴ و بررسی طرح های استعدادیابی برای رده های سنی زیر۱۳، زیر۱۵ و زیر ۱۷ سال در نشست اعلام شد.
]
آیت اللهی در پایان گفت: قرار شد با آموزش و پرورش درباره حضور بازیکنان در اردوهای تیم های مختلف ملی همکاری لازم را با فدراسیون فوتبال داشته باشند تا بازیکنان از نظر تحصیلی لطمه نخورند. همچنین درباره برگزاری و راه اندازی لیگ های دانش آموزی هم بحث های بسیارخوبی شد و قرار شد لیگ های دانش آموزی هم راه اندازی شود چرا که این لیگ ها به مربیان پایه در سراسر کشور برای شناسایی استعدادها کمک خواهد کرد./با


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.