آیت الله استادی:باید مشخص شود هزینه‌ تبلیغاتی کاندیداها از کجاست

۲۹فروردین۱۳،

خطیب جمعه قم گفت: انتخابات یک امتحان بزرگ است و باید در همه مراحل مردم و کاندیداها مراقب باشند که تقوای الهی را در آن رعایت نمایند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)منطقه قم، آیت الله استادی در نماز جمعه این هفته قم با تاکید بر رعایت تقوای الهی در همه ابعاد زندگی عنوان کرد: یکدیگر را به تقوا پیشنهاد کنیم و خود نیز در همه ابعاد زندگی مان شامل سخن گفتن، سکوت، شغل و روابطمان با دیگران تقوا را پیاده نماییم.

خطیب جمعه قم افزود: یکی از نقشه‌های شیطان این است که مومنان را سرگرم یک بعد از تقوا در زندگی نماید و او را از دیگر ابعاد غافل نماید همانند فردی که در عبادت تلاش فراوان دارد اما نسبت به دیگران بی تفاوت می باشد و یا مومنی که اعمال نیک انجام می دهد اما نسبت به خانواده محبتی نورزد.

دبیر شورای عالی حوزه های علمیه، تقوا را لازمه زندگی همه اشخاص خواند و عنوان کرد: منبری‌ها و سخنرانان نیز باید به مسئولیت سنگین خود در منبرها توجه داشته باشند و بدانند وقت و فرصت مردم، ارزشمند است و باید موضوعاتی را برای مردم بیان کنند که زمینه هدایت و روشنگری مردم را در پی داشته باشد.

وی در بخش دیگری از خطبه های خود اذعان داشت: تقوای الهی برای مردان، زنان و جوانان ضروری است و هیچ کس نمی تواند خود را از تقوا بی‌نیاز بداند به ویژه اشخاص متدین و با ایمان باید به گونه‌ای با جوانان برخورد کنند که نسبت به دین اسلام ترغیب شوند و با رفتارهای زننده، جوانان را دین گریز نکنند.

وی با بیان نمونه ای در این موضوع خاطرنشان کرد: گاه بانوان متدین و با ایمانی می باشند که در مساجد و یا در اماکن عمومی رفتار درستی با دختران جوان در ارتباط با رعایت نکردن حجاب ندارند، از این رو با اخلاق نادرست، این دختران را از اساس دین و حجاب دل‌زده می نمایند که باید در این ارتباط بانوان محجبه و مومن تلاش کنند با رفتار و اخلاق حسنه خود، دختران را متوجه اشتباهاتشان کنند.

آیت الله استادی توجه به ازدواج جوانان را یکی دیگر از ویژگی های اشخاص متدین و با تقوا خواند و اظهار کرد: یکی از مشکلات مهمی که گریبانگیر جامعه می باشد آن است که بعضی از پدران و مادران مسئله ازدواج را به جوانان خود تحمیل می کنند که متاسفانه این موضوع در خانواده های متدین نیز دیده می گردد.

وی ادامه داد: این تحمیل و اجبار، تبعات جبران ناپذیری را به همراه دارد که گاه زندگی جوانان ختم به طلاق می گردد و یا مفاسدی در این زمینه به وجود می آید در حالی که دین اسلام دختران و پسران را در ازدواج و انتخاب همسر آزاد گذاشته است و باید در راستای مشاوره و آگاهی بخشی به جوانان اقدام نمود و هرگز آنان را وادار به ازواج تحمیلی نکرد.

خطیب جمعه قم خطاب به نیروهای ارتشی که به مناسبت هفته ارتش در نماز جمعه حضور داشتند نیز گفت: طبق فرموده رهبر انقلاب در رابطه با نیروی ارتش باید به ارتش افتخار کنیم زیرا ارتش متعلق به نظام جمهوری اسلامی است و همه ارتشی ها اشخاص متدینی می باشند که مردم به آنان افتخار می‌کنند و ارتش را وابسته به خود می دانند.

وی اذعان کرد:در هیچ کشوری مانند جمهوری اسلامی ایران، ارتش دارای چنین جایگاه والایی نیست که معتقد به ولایت فقیه و تحت فرماندهی مجتهد جامع الشرایطی باشند و از مجتهد عالمی تبعیت نمایند همچنین ارتش در تشکیل انقلاب اسلامی و پیروزی در دفاع مقدس نیز نقش مهمی ایفا کرد.

دبیر شورای عالی حوزه های علمیه ارتش را پاسدار اسلام و افتخار کشور برشمرد و تصریح کرد:با توجه به چنین جایگاه با ارزشی، ارتشی ها باید مراقب باشند تا افتخارات، به سادگی از میان نرود زیرا ارتش منسوب به انقلاب است و باید در رفتار های خود به گونه ای باشند که نظام را با منش و رفتار ارتشی ها بسنجند.

وی در خطبه دوم خود به موضوع انتخابات اشاره کرد و گفت:انتخابات مساله مهم سیاسی کشور و یکی از امتحان‌های بزرگ سیاسی در رعایت تقوا می‌باشد و کاندیدها و مردم باید بدانند که از ابتدای نام نویسی‌ها تا زمان انتخابات و اعلام نتایج در مرحله آزمایش و امتحان قرار دارند.

آیت الله استادی توان اجرایی را از مشخصات مهم ریاست جمهور دانست و خاطرنشان کرد: فردی که برای ریاست جمهور کاندیدا شده است باید توان اجرایی در رابطه با این وظیفه سنگین در کشور را دارا باشد همچنین کاندیداها باید با اعتقاد کامل بر نظام جمهوری اسلامی، قانون اساسی و ولایت مداری از سیاه نمایی و تخریب دیگران اجتناب کنند.

وی افزود:متاسفانه بعضی از کاندیداها در تبلیغات انتخاباتی خود ۳۰ سال تلاش کشور را زیر سوال می برند و به سیاه نمایی می پردازند در حالی که باید با ائتلاف و گذشت بهترین گزینه را برای انتخابات معرفی نمایند زیرا سرنوشت کشور در این انتخابات مهم، دارای اهمیت است.

دبیر شورای عالی حوزه های علمیه یادآور شد: در تبلیغات انتخاباتی نیز باید مشخص شود هزینه‌های تبلیغاتی کاندیداها از کجا می آید و اگر در این زمینه از پول و منابع دولتی استفاده می گردد باید در این رابطه مانع از چنین تبلیغاتی شد.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.