آیت الله جوادی آملی:حوزویان و دانشگاهیان به کف معرفت و شناخت خدا اکتفا نکنند

به گزارش ایرنا، وی‌ عصر روز چهارشنبه در مراسم آغاز دوره باورافزایی مهدویت ویژه دانشجویان نخبه دانشگاه‌های قم که در بنیاد بین‌المللی بنیاد علوم وحیانی اسرا برگزار شد، افزود: اینکه باید نسبت به امام زمان (ع) معرفت یابیم تا به هرآنچه که از سوی ایشان امر می‌شود، عمل کنیم، کف معرفت است و باید تلاش کرد خود را نسبت به او نزدیک کرده و عده‌ای دیگر را هم امام شناس کنیم.

آیت الله جوادی آملی با بیان اینکه حوزویان و دانشگاهیان باید بتوانند دیگران را رهبری کنند، ادامه داد:‌ باید کاری کرد که افراد متدین و فهمیده به این قشر اقتدا کنند.

وی بیان کرد: در عرصه مهدویت و امام زمان(عج) علاوه بر آثار مثبت فراوانی که وجود دارد، آثار منفی‌ نیز وجود دارد، به این معنی که باید در این عرصه مراقب آثار منفی باشیم.

وی افزود :بر اساس روایتی از پیامبر اسلام ‌(ص) که در کتب شیعی و سنی وجود دارد، ‘ هرکس که بمیرد و نسبت به امام زمان (ع) خود معرفت نیابد، به مرگ جاهلیت مرده است’، این نشان می‌دهد که حیات آن فرد نیز حیات جاهلیت بوده است.

استاد برجسته حوزه درباره آثار مثبت در عرصه مهدویت، گفت: کسی که امام زمان خود را بشناسد، پیامبر(ص) را و کسی که پیامبر خود را بشناسد، خدا را شناخته است، حال اگر کسی در شناخت امام زمانش دچار اشتباه شود، خدا را نیز نشناخته است.

وی تصریح کرد: کسی که برای او چنین مسایلی وجود نداشته باشد، ‌برای او غدیر، سقیفه می‌شود و اینکه چه کسی بر او حکومت کند و چگونه فردی باشد،‌ برایش فرقی نمی‌کند.

به گزارش ایرنا، در رابطه با سقیفه، بزرگان در کتاب‌هایی مثل معجم البلدان گفته اند که

سقیفه محلی بود که مردم مدینه به ویژه از قبیله خزرج در آنجا جمع می‌شدند، مسائل حکومتی، مسائل قضا، مسائل داوری‌ها و رفع اختلافات را در آنجا حل می‌کردند.

بعد از وفات پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله) گروهی از انصار برای انتخاب خلیفه آنجا جمع شده بودند.

ک/۲/۷۴۰۴/ ۳۸۰/۵۳۶ ** ۱۹۱۷

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۲۳۲۴۸


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.