آیت الله جوادی آملی بر ترویج اندیشه‌های شهید مطهری تاکید کرد

به گزارش ایرنا از مرکز خبر حوزه،‌ این استاد برجسته حوزه روز پنجشنبه در دیدار اعضای ستاد برگزاری سی و سومین یادواره شهید مرتضی مطهری با وی، افزود: در راستای کیفی سازی ترویج افکار و اندیشه‌های شهید مطهری و علمی‌تر کردن فعالیت ها، کارهای گذشته نباید ترک شود و باید به فکر آشنایی تمامی اقشار جامعه با افکار و اندیشه‌های شهید مطهری بود.

وی، آیت الله مطهری را عاقلی عقل‌محور معرفی و اضافه کرد: کسی که نسبت به مسایل روز جامعه آشنا نباشد، ‌از نظر اسلام عالم نیست و زیر بار فتنه‌ها خم می‌شود. ‌

آیت الله جوادی آملی ادامه داد:‌ شهید مطهری به این حداقل اکتفا نکرد و ضمن اینکه خود فتنه را می‌شناخت، دیگران را نیز نسبت به فتنه‌ها آگاه می‌کرد.

وی، هدف آیت الله مطهری و افرادی که در عرصه نشر افکار واندیشه‌های او تلاش می‌کنند را تحول در جهان اسلام دانست و گفت: امروز شاهد بیداری اسلامی در خاورمیانه هستیم که عامل به وجود آمدن آن عقل، استدلال، اسلام و قر‌آن‌خواهی است که اینها نیز در گرو تفکر فلسفی و تعقلی و بخش مهم آن نیز در حوزه و دانشگاه است.

وی با اشاره به اینکه دانشگاه درعرصه بین‌الملل نقش‌آفرین است، ادامه داد: زمانی دانشگاه می‌تواند در عرصه بین‌الملل بیدار کننده باشد که اسلامی باشد و زمانی اسلامی است که متون درسی آن اسلامی باشد.

این استاد حوزه با تاکید بر اینکه دانشگاه تنها با نمازخانه و تفکیک جنسیتی اسلامی نمی‌شود، افزود:‌ اولین و آخرین حرف را در دانشگاه‌ها، علم و دانش می‌زند و تا زمانی که دانش در دانشگاه‌ها اسلامی نشود و آنهایی که گمان می‌کنند، علم ربطی به اسلام ندارد، بیدار نشوند، نمی‌توان آن را اسلامی خواند.

وی از تلاش های گسترده بنیاد علمی فرهنگی شهید آیت الله مرتضی مطهری در عرصه کیفی‌سازی فعالیت ها و ترویج اندیشه‌های استاد مطهری قدردانی کرد.

در ابتدای این دیدار، ‘محمدرضا جعفری جلوه’‌ قائم ‌مقام بنیاد علمی فرهنگی شهید مرتضی مطهری گزارشی از فعالیت ها و برنامه‌های آتی این بنیاد ارایه داد.

۷۴۰۴/ ۳۸۰**۱۳۶۸**

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۰۹۸۳۷۰


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.