آیت الله خمینی(ره) زندگی خود را در خدمت به مسلمانان گذراند

‘پتار ستوییچ’ به مناسبت بیست و سومین سالگرد ارتحال ملکوتی حضرت امام خمینی (ره) در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در بلگراد، گفت: در مدت ماموریت در تهران همراه با دیگر دیپلمات ها، مفتخر به ملاقات با آیت الله خمینی (ره) و شنیدن توصیه های ایشان بودم و این دیدار در زندگی من فراموش نشدنی است.

وی که در طی سال های ۱۹۸۲ تا ۱۹۸۶ در سفارت صربستان در تهران خدمت می کرد، افزود: زمانی که اقامتگاه بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران در جماران را دیدم، برایم کاملا ثابت شد که این رهبر بزرگ روحانی همیشه برای مردم و در خدمت مردم بوده و هیچ دلبستگی به مال دنیا نداشته است.

ستوییچ با تاکید بر اینکه امام خمینی (ره) از تمامی مستضعفین و مظلومین جهان دفاع می کرد، گفت: اندیشه و خط مشی ایت الله خمینی (ره ) الگویی برای مبارزه با مستکبران و ظالمان دنیا است که اکنون نیز در اقصی نقاط جهان شاهد آن هستیم.

دیپلمات اسبق صربستان، سرچشمه پیشرفت ها و خودکفایی در ایران را حاصل رهنمود های امام خمینی (ره) دانست و اشاره کرد: زنده بودن خاطرات این اسطوره بزرگ در قلب میلیون ها ایرانی، عامل پیروزی و پیشرفت جمهوری اسلامی ایران در تمام عرصه ها شده است .

وی افزود: آیت الله خمینی (ره) خواهان استقلال و آزادی ملت ها بود و با دخالت بیگانگان در امور داخلی کشورها سخت مخالف بود.

وی به توجه خاص امام خمینی (ره) به مسائله فلسطین و مبارزه با اشغالگران تا ازادی کامل قدس شریف اشاره کرد و گفت: آیت الله خمینی (ره) در زندگی پربرکت خود همیشه حامی مردم تحت ستم فلسطین بود و اکنون نیز به تبعیت از رهنمود های ان رهبر فقید و آیت الله خامنه ای، دفاع و حمایت از مردم فلسطین از سوی ایرانی ها و دیگر مسلمانان جهان ادامه دارد.

اروپام **۲۰۶۱**۱۵۹۶**۱۴۷۹

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۶۳۶۰۸


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.