آیت الله ری شهری: بقاع متبرکه باید به کانون فعالیتهای فرهنگی تبدیل شوند

آیت الله ‘محمدمحمدی ری شهری’ شنبه شب در بازدید از بقعه امامزاده محمدبن اصغر(ع) روستای هوگند بشرویه واقع در استان خراسان جنوبی و در جمع اهالی این روستا افزود: باید به منظور تحقق خواسته مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه بقاع متبرکه به قطب فرهنگی تبدیل شوند پیش از پیش تلاش کنیم.

وی گفت: باید با مدیریت و برنامه ریزی صحیح برای انجام برنامه های فرهنگی و مذهبی در بقاع متبرکه این اماکن را به لحاظ معنوی به شکوفایی بیشتری برسانیم.

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی با بیان اینکه کرامات امامزادگان سندی بر حقانیت دین مبین اسلام و اهل بیت(ع) به شمار می رود از مسوولین اوقاف و امور خیریه خواست تا برای جمع آوری مستندات این کرامات بطور جدی تلاش نمایند.

آیت الله ری شهری در ادامه بر تلاش برای توسعه عمران و آبادانی بقاع متبرکه تاکید و بیان کرد: توسعه و تجهیز بقاع متبرکه امکان بیشتری را برای انجام برنامه های فرهنگی و مذهبی در این اماکن مقدس فراهم می کند.

وی گفت: البته در کنار پرداختن به توسعه و عمران بقاع متبرکه نباید از ارتقا فعالیتهای فرهنگی و مذهبی در این اماکن غافل شد.

او نقش هیات امنا و خادمین بقاع متبرکه را در پرداختن به امور فرهنگی و مذهبی در این اماکن نیز مهم برشمرد و افزود: این خدمتگزاران باید توجه بیشتری به انجام امور فرهنگی و مذهبی در بقاع متبرکه داشته باشند.

۱۱۰

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۰۱۳۰۶


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.