آیت الله سبحانی:جمعیت فاقد معاش، فاقد معاد است/دود نوسان قیمت بعضی اجناس به چشم روحانیت می رود

۳۰م آذر ،

آیت الله ˈجعفر سبحانیˈ از مراجع عظام تقلید از نمایندگان مجلس شورای اسلامی و دولت خواست برای تثبیت قیمت ها و جلوگیری از افزایش بی رویه نرخ بعضی کالاهای اساسی، تدابیر لازم را بیندیشند.
وی عصر پنجشنبه در دیدار با اعضای کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: ما باید در برنامه های خود بدون افراط و تفریط، در حد وسط حرکت کنیم به گونه ای که نه اسراف در کشور باشد نه مردم از لذایذ زندگی محروم شوند.

وی ادامه داد: نمایندگان مجلس باید در بودجه سال آینده، مهمترین مسائل کشور از جمله معیشت مردم را در نظر بگیرند چرا که جمعیت فاقد معاش، فاقد معاد است.

آیت الله سبحانی اظهار داشت: اگر لوازم اساسی زندگی مردم فراهم نشود یا داروی بیماران صعب العلاج که نیاز شدید به دارو دارند، پیدا نشود صدای آنها بلند می گردد و این خلاف مصلحت نظام است بنابراین باید با دقت بیشتر مسائل اقتصادی دنبال شود.

آیت الله سبحانی گفت: در حوادث سال ۸۸، فتنه ای ایجاد شد که به مصلحت نظام نبود و شاید کسانی که از آنها به عنوان راس فتنه یاد می گردد نیز خواهان این کار نبودند ولی عده ای مغرض با جرقه ای جمع شده و این حوادث را ایجاد کردند بنابراین باید جلو سوء استفاده ها را بگیریم.

وی ادامه داد: نوسان قیمت بعضی اجناس از جمله نان، شایسته نیست و دود این کار به چشم روحانیت می رود، چراکه مردم می گویند اسلام و روحانیت از پایه ریزی یک اقتصاد سالم ناتوان است.

آیت الله سبحانی اظهار داشت: تحریم ها در بحث گرانی و تورم تاثیر دارد ولی نباید خود دولت هم هر روز قیمت ها را کم و بسیار کند.

این مرجع تقلید تاکید کرد: آبروی اسلام به نظام جمهوری اسلامی بستگی دارد و حفظ نظام نیز به رضایت نوع مردم است، هرچند هیچ دولتی توان راضی نگه داشتن همه اشخاص را ندارد ولی باید اکثریت را راضی نگه داشت.

وی با اشاره به اینکه در بعضی کشورها بعد از سالها قیمت کالاها ثابت است، گفت: نوسانات قیمت در کشور، زجرآور و تهیه کننده خوراک برای رسانه های خارجی است، مردم این مشکلات را از چشم اسلام می بینند و نمایندگان باید این مشکل را برطرف کنند.

آیت الله سبحانی تصریح کرد: باید اقتصاد اسلامی با فضا و حوایج مملکت همسان باشد و نمایندگان در بحث بودجه مشکلات را مد نظر داشته باشند.

حجت الاسلام والمسلمین ˈمصباحی مقدمˈ رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی نیز در این دیدار گزارشی از این کار کمیسیون را ارایه داد.

/۲۷۲۷
 

دانلود   دانلود


خبرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.