آیت الله سبحانی: قرآن در محوریت همه علوم دینی و اسلامی قرار دارد

۲۵ آبان iبه نقل از منبع ذکر شده، در پورتال خبری ممتاز نیوز منتشر گردیده است

Multimedia_pics_1389_4_Legal_3.jpg

آیت الله سبحانی گفت: قرآن iبه عنوان معجزه پایان ناپذیر الهی در محوریت همه علوم دینی و اسلامی قرار دارد.

به گزارش تفسیری خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه قم، آیت الله سبحانی در مراسم افتتاح دارالقرآن علامه طباطبایی در قم، با اشاره iبه شخصیت والای ایشان در قرآن پژوهی گفت: علامه طباطبایی سال‌ها برای تفسیر علوم قرآنی تلاش و آثار ارزشمند و فاخری را ارائه کردند.

وی تصریح کرد: تخصص ایشان در فلسفه، کلام و تفسیر سبب تربیت شاگردان بسیاری در مکتب اسلام شد همچنین ایشان در علم عرب، نیز حاوی منظومه هایی بودند که تنها تعداد محدودی iبه جای مانده است.

رئیس موسسه امام صادق(ع) با بیان تلاش‌های قرآنی علامه طباطبایی در طول زندگی‌ یادآور شد: قرآن کریم نهایت ناپذیر است و در محوریت همه علوم قرار دارد، زیرا خداوند خود نهایت نا پذیر است و معجزه ای جاودانه را iبه بشر اعطاء کرده است.

وی اظهار داشت: تفاوت قرآن با دیگر معجزات الهی در این است که سایر معجزات موقت بوده و تنها قرآن کریم پایان نا پذیر می باشد.

رئیس موسسه امام صادق (ع) افزود: پس از ۱۴ قرن از رسالت پیامبر، بسیاری از علماء و بزرگان در جهت تفسیر علوم قرآنی تلاش کرده اند و دستاوردهای علمی و دینی فراوانی از آنان بر جای مانده است.

سبحانی با ابراز خرسندی از توسعه قرآن در میان جوانان اذعان کرد: خوشبختانه حضور جوانان در حفظ قرآن و پرداختن iبه اندیشه های قرآنی، از آثار بزرگ انقلاب اسلامی است و انقلاب خود حاصل تلاش علمای بزرگی همچون امام خمینی(ره) و علامه طباطبایی و شاگردانش می باشد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: یکی از ویژگی های مهم علامه طباطبایی، پاسخ گویی iبه شبهات بود که با استناد بر آیات قرآنی بسیاری از شبهات و سوالات را پاسخ دادند.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.