آیت الله سبحانی: قرآن کتاب قرن ها و زمان های بی نهایت است

به گزارش خبرنگار ایرنا، حضرت آیت‌الله سبحانی روز سه شنبه در پیامی به چهارمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن دانشجویان مسلمان جهان به بیان ویژگی‌های این کتاب الهی پرداخت و افزود: در میان دلایل پیامبران و معجزات تصدیق‌ آفرین آنان، قرآن مجید از دو ویژگی خاص برخوردار است.

وی در این پیام آورده است: نورافکنی و ایمان ‌آفرینی قرآن به یک زمان و یا به یک امت مخصوص نبوده، بلکه پیوسته تا روز رستاخیز نورپاش و رهنماست و گذشت زمان و دگرگونی تمدن‌ها در رهبری آن تاثیری ندارد.

حضرت آیت الله سبحانی افزود: در حالی که این ویژگی در معجزات پیامبران پیشین وجود ندارد و از معجزات ۹گانه حضرت موسی(ع) و یا معجزات حضرت مسیح (ع) فقط گروه معاصر و اندکی پس از آنان بهره‌مند بودند و اگر قرآن از آن‌ها یاد نمی‌کرد چه بسا قسمت اعظم آن‌ها از حافظه زمان پاک می‌شد.

وی با طرح این سوال که چرا معجزات آنان موقت ولی دلیل نبوت پیامبر اسلام جاودان و پیوسته است، گفت: این نوع تفاوت در دلایل، از ماهیت رسالت آنان سرچشمه می‌گیرد.

حضرت آیت الله سبحانی افزود: نبوت آنان پیوسته نبوده و از این جهت معجزات آنان نیز همرنگ دعوت آنان شده، ولی رسالت خاتم و دعوت جاودان او تا روز رستاخیز، در گرو اعجاز جاودان است تا برهان نبوت در هر زمان در اختیار ملل جهان قرار گیرد.

وی ویژگی دوم قرآن را نهایت‌ ناپذیری آن دانست و گفت: با این‌که متجاوز از ۱۴قرن است که پژوهشگران روی مفاهیم و حقایق قرآن کار می‌کنند هنوز جای تحقیق باقی است.

وی از جهاد دانشگاهی و مسوولان آذربایجان ‌شرقی و شهر تبریز که چنین فضای روحانی و قرآنی را پدید آورده و از این طریق به نشر قرآن و گسترش آموزش آن در میان جوانان کمک شایانی کرده اند، قدردانی کرده است.

در چهارمین دوره مسابقات قرآن دانشجویان مسلمان جهان که از فردا به مدت سه روز در مصلی تبریز برگزار می شود، حدود یکصد قاری از ۵۲کشور جهان به رقابت می پردازند.

۱۰۰۳/۶۴۵/۵۸۷/۲۴۵

انتهای پیام /*


www.irna.ir

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.