آیت الله صافی به رئیس دفتر تبلیغات اسلامی قم درباره علوم جدید چه گفت؟

برای رساندن علوم ومعارف الهی به گوش مردم راه‌های گوناگونی استفاده ‌شده و در شرایط حاضر که حساسیت زیادی وجود دارد ضروری است که مسئولین و مبلغین به علوم  جدید مجهز باشند.

آیت الله صافی گلپایگانی امروز در دیدار رئیس و معاونین دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم ضمن تسلیت ایام سوگواری حضرت فاطمه زهرا (س) اظهارداشت: از برکات توسلات به حضرت زهرا (س) در این ایام نباید غافل شد و باید بتوانیم مقاصد حضرت زهرا (س) در جهان اسلام گسترش دهیم . 
وی مجهز شدن به علوم روز را از ضرویات تبلیغ در عصر حاضر دانست و گفت: برای رساندن علوم ومعارف الهی به مردم، راه‌های گوناگونی استفاده می‌شد و در شرایط حاضر که حساسیت زیادی وجود دارد ضروری است که مسئولین و مبلغین مجهز به علوم روز باشند.
معظم له با بیان اینکه حفظ احادیث و قرآن در جذب مردم به دین اسلام موثر است، تصریح کردند: بیان روایات و احادیث امیرالمومنین و ائمه اطهار (ع) به لحاظ برخورداری از فصاحت و بلاغت در جذب مردم به دین بسیار موثر است ، چرا که خوب حرف زدن مهم نیست بلکه مهم، حرف‌های خوب زدن است که مردم را به دین اسلام نزدیک می‌کند.
این مرجع تقلید با اشاره به اعزام مبلغین به شهرهای مختلف خاطرنشان ساخت: افرادی را که برای تبلیغ به شهر‌های گوناگون اعزام می‌کنید در راستای امر به معروف و نهی از منکر و همچنین برای حفظ هویت دینی صورت می‌گیرد، باید احادیث و روایات و قرآن را حفظ نمایید کسانی که روایات را حفظ نمی کنند کوتاه می‌آیند . 
آیت الله صافی گلپایگانی با بیان این که از لحاظ سرمایه‌های دینی، غنی هستیم اظهارداشت: روایات و کلمات قصارپیامبر اسلام(ص) و امیرالمومنین علی(ع) سرمایه بسیار عظیمی است و اگر این کلمات به کفار هم گفته شود جذب اسلام می‌شوند.
معظم له افزود: برخی از حرف‌ها اثری برای مخاطبین ندارد و هرچه گفته می‌شود بی ثمر است، چون قائده خوب حرف زدن را بلد نیستند؛ برخی از فرقه‌ها هستند که بصورت مخفی در کشور فعالیت می‌کنند، چون تبلیغات دارند مردم را جذب می‌کنند، در صورتی که ما از سرمایه‌های غنی همچون صحیفه سجادیه و نهج البلاغه برخوردار هستیم.
وی درادامه با بیان اینکه باید مبلغین دارای هدف باشند افزود: مبلغین باید توجه داشته باشند که از تجربیات دیگران استفاده نمایند قبل از منبر مطالب مفید برای مخاطبین را آماده کنند
این استاد خارج فقه حوزه علمیه قم، با بیان اینکه باید نقاط ضعف محل تبلیغ مدنظر مبلغ باشد تاکید کرد: در مناسبت‌های گوناگون باید مبلغین و مسئولین نقاط ضعف شهرها را مورد بررسی قرار دهند و در صدد رفع نواقص باشند.
آیت الله صافی گلپایگانی با اشاره به فعالیت برخی فرقه‌ها و مسحیت در داخل کشور افزود: باید اخلاق و منش نبی مکرم اسلام(ص) به وسیله سرمایه‌های تبلیغی گسترده داخل کشور به گوش جهانیان برسد، الان مسیحیت در مملکت ما چه کار می‌کند؟! باید با بررسی اندیشه و افکار فرقه‌های انحرافی و ضاله ای همچون بهائیت و وهابیت ، مانع از رشد آنها در جامعه شویم.
ایشان ادامه داد : ما از لحاظ جنبه‌های علمی کم نداریم و می‌توانیم پاسخ شبهات آنان را بدهیم، لذا باید با مطالعه و آمادگی کامل در رد آنها صحبت نماییم.
این مرجع تقلید با بیان خاطراتی از زمان طاغوت تصریح کرد: حوزه ،علما وروحاینت در مقابل ستمگری عوامل استکبار و شاه استقامت کردند و با تبلیغ خود توانستند مردم را نگه بدارند .
در ابتدای این دیدار حجت الاسلام والمسلمین دکتر واعظی، رئیس دفتر تبلیغات اسلامی ضمن سخنان کوتاه اظهارداشتند: با توجه به این که طلاب، روحانیون و مبلغین در حوزه‌های مختلف تبلیغی نوآوری و خلاقیت‌هایی دارند، در صدد برگزاری جشنواره ای برای شناساندن طرح‌ها و تجربه‌های نوآورانه مبلغین هستیم. وی افزود: با مسئولان، مصاحبه‌های مختلف صورتی گرفته است که این نوآوری‌ها در غالب مکتوبات منتشر بشود و انتقال تجارب صورت بگیرد تا شاهد موفقیت‌های آنان در اداره مساجد باشیم.

/۶۲۶۲

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.