آیت الله علم الهدی: کسی مانع تلاش‌های دولت نشود/ دیپلماسی روحانی در نیویورک مورد تایید رهبری است

فروردین ۱۴۰۳

امام جمعه مشهد گفت: مسئولان کشور در مقام مدیریت باید از ظرفیت سیاست خارجی برای حل مشکلات اقتصادی استفاده کنند و کسی نباید در برابر تلاش‌های دولت ممانعت به عمل آورد.

به گزارش گروه وبگردی ممتاز نیوز، آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی در خطبه‌های عبادی و سیاسی نماز جمعه که در جمع زائران و مجاوران حضرت رضا(ع) برگزار شد، با اشاره به سفر دکتر روحانی به نیویورک، اظهار کرد: این نوع دیپلماسی در برابر دشمن مورد تایید مقام معظم رهبری است.

علم‌الهدی با اشاره به مشکلات اقتصادی جامعه، افزود: واقعیت این است که کشور از نظر اقتصادی دچار مشکل و تحریم نابکار دشمن است، اما توجه به این واقعیت‌ها نباید سبب غفلت از آرمان‌ها و راهبردهای انقلابی شود.

وی با تاکید بر آرمان‌های امام راحل (ره) و آموزه‌های انقلاب از مسوولان خواست در مذاکره با دشمن این آموزه‌ها را نصب‌العین خود قرار دهند.

بیداری اسلامی نتیجه ۳۵ سال استکبارستیزی است

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان این‌که امام خمینی (ره) در زمان حیات‌شان همواره از صدور انقلاب سخن می‌گفتند، اظهار کرد: ۳۵ سال ملت به پای انقلاب اسلامی ایستادند و برای صادر کردن انقلاب و استکبارستیزی به مبارزه با آمریکا برخاستند که نتیجه این ۳۵ سال استکبارستیزی، بیداری اسلامی بود.

علم‌الهدی با تاکید بر توجه دولت به رهنمودهای رهبری در رفع مشکلات اقتصادی، مساله تحریم و مذاکرات هسته‌ای، تصریح کرد: دو شرط اساسی استراتژی نرمش قهرمانانه «دشمن‌شناسی» و «فهم سیاست‌گذاری دشمن» است.

امام جمعه مشهد دشمن‌شناسی را راهبرد نظام و ملت دانست و افزود: ۶۰ سال است آمریکا با همه مسلمانان در کره زمین دشمنی می‌کند، هم‌چنان که ۳۷ سال رژیم مزدور شاهنشاهی را بر ما تحمیل کرد و در یاری رساندن به دشمنان نظام از قبیل گروهک‌های تروریستی همچون منافقین،‌ کوتاهی نکرد و از هیچ توطئه‌ای علیه ایران فروگذار نکرده است.

نیت آمریکا عوض نمی‌شود

وی با اشاره به فرمایشات امام خمینی(ره) در خصوص نیت آمریکا از لبخند به مسئولان ایرانی، تاکید کرد: نیت آمریکا هیچ گاه عوض نمی‌شود و موید این امر آن است که رییس جمهور آمریکا سلاح هسته‌ای را ممنوع کرد و استفاده از انرژی هسته‌ای را حق ملت ایران خوانده است.

علم‌الهدی ادامه داد: بنا بر اظهارات رایس، اوباما در حرف زندنش بسیار زیرکانه عمل کرده، چرا که به ایران فقط حق استفاده از انرژی هسته‌ای داده و نه غنی‌سازی آن را.

عضو مجلس خبرگان رهبری در خصوص ملاقات نتانیاهو و رییس جمهور آمریکا، اظهار کرد: به فاصله دو روز استراتژی آمریکا در مقابل ایران تغییر کرد، پس اتمام حجت در برابر دولتی که هواپیمای ایرانی را روی خلیج فارس نابود و منهدم کرد، معنایی ندارد.

امام جمعه مشهد یادآور شد: بیداری اسلامی در تونس، مصر، سوریه، لبنان، بحرین و هم اکنون نیز در بعضی نقاط خاورمیانه با هدف سرکوبی آمریکا و مزدورانش ادامه دارد، اما آمریکا برای خاموش کردن این جریان بیداری از هیچ توطئه‌ای فروگذار نکرده است. هم‌چنان که برای سرکوبی مردم مصر کودتای ضد دموکراسی به راه انداخته و مردم مصر همواره در برابر گلوله‌ها از خود مقاومت و ایستادگی نشان دادند، چرا که مساله استبکارستیزی در همه جا آشکار و نمایان است.

امام جواد(ع) مصداق «نرمش قهرمانانه»

علم‌الهدی در بخشی دیگری از سخنان خود با اشاره به سالروز شهادت امام جواد(ع) تصریح کرد: حضرت جواد(ع) نمونه بارزی است که نرمش قهرمانانه را در برابر مأمون عملی ساخت و توطئه‌اش را نقشه برآب کرد.

وی افزود: مأمون با هدف کنترل جریان امامت به نفع خلافت، امام جواد(ع) را از مدینه به بغداد فراخواند و دختر خود را به عقد ایشان درآورد و امام(ع) هم که مجری اصلی نرمش قهرمانانه بود به نحو احسن از این فرصت استفاده کرد و با پذیرش پیشنهاد مأمون، امامت را چنان توسعه داد که مأمون کیانش را در خطر دید و مجبور شد امام(ع) را به مدینه برگرداند، اما بالاخره ام فضل همسر امام(ع) ایشان را در سن ۲۵ سالگی با زهر به شهادت رسانید.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

تا این لحظه ۱نظر ثبت شده
  1. فاطمه اکبری:

    سلام؛ خبرهایتان امروز بسیار بسیار مختصر می باشد؛ یعنی چه؟وا!

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.