آیت الله لاریجانی خواستار کمک سایر قوا برای ارتقای دستگاه قضایی شد

به گزارش خبرنگار اعزامی ایرنا؛ آیت الله ‘صادق آملی لاریجانی’ در جلسه امروز چهارشنبه مسوولان عالی قضایی در مشهد مقدس ضمن تقدیر از تلاش مسوولان، قضات و کارکنان دستگاه قضایی در پیشبرد اهداف این قوه گفت: حضور مسوولان قوه قضاییه در کنار بارگاه ملکوتی امام رضا (ع) و دیدار با رهبر معظم انقلاب و شنیدن بیانات و رهنمودهای ایشان روحیه مضاعفی برای تلاش و کوشش همه جانبه در ارتقای دستگاه قضایی بخشید.

وی با تقدیر از حضور رییس جمهوری و رییس مجلس شورای اسلامی در این همایش ، دیدار با رهبر معظم انقلاب اسلامی را فرصت مغتنمی برای مسوولان دستگاه قضایی در ترسم افق های پیش روی متناسب با رهنمودهای و مطالبات ایشان دانست.

رییس قوه قضاییه تصریح کرد: سخنان رهبر معظم انقلاب موجب دلگرمی همه مسوولان قوه قضاییه است و رهنمودهای ایشان راه ما را روشنتر و عزم و اراده برای خدمت به مردم را بیشتر خواهد کرد.

آیت الله آملی لاریجانی در ادامه سخنان خود بر لزوم توجه به برنامه ریزی و اجرایی کردن سیاست ها و رویکردهای قضایی تاکید کرد و گفت: امیدواریم با رهنمود های مقام معظم رهبری حرکت جدید در قوه قضاییه برای ایجاد تحول و پیشرفت روز افزون با محوریت برنامه ریزی های زیر بنایی آغاز و استمرار یابد.

وی انجام برنامه ریزی های راهبردی را یکی از مهمترین اولویت هایی دانست که باید بیش از بیش مسوولان دستگاه قضایی به آن توجه کنند.

رییس قوه قضاییه افزود: مسوولان قوه قضاییه از هیچ تلاش و کوششی به منظور ارتقای دستگاه قضایی دریغ نخواهند کرد و امیدواریم متولیان سایر قوا نیز در این راه قوه قضاییه را یاری کنند.

آیت الله آملی لاریجانی همچنین به بازدید از دادگاه های کیفری و تجدید نظر استان تهران که در هفته گذشته انجام گرفت اشاره کرد و گفت: در این بازدید سرزده علاوه بر بازرسی از شرایط و نحوه فعالیت قضات ،شنونده دغدغه و مشکلات آنان نیز بودیم و نقاط قوت و کاستی ها مشخض شد.

وی بازرسی های سرزده از بخش های قوه قضاییه را مفید خواند و در ارزیابی نسبت به نتیجه آن افزود: در این بازدید گر چه ناظر نظم و ترتیب قابل قبولی در قضات و کارکنان بودیم اما تخلفاتی نیز مشاهده شد که در این رابطه تذکرات لازم را داده ایم.

به گزارش خبرنگار ایرنا ،مسوولان عالی قضایی پس از سخنان رییس قوه قضاییه گزارش ها و مشاهدات خود را از بازدید سرزده هفته گذشته خود از محاکم مختلف استان تهران ارائه کردند و در هر مورد توصیه ها و دستورات لازم از سوی رییس قوه قضاییه صادر شد.

اجتمام** ۱۳۷۹**۱۵۸۰

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۰۳۸۱۰


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.