آیت الله مظاهری مطرح کرد: چرا پس از پیامبر عده ای به خانه رسول خدا حمله ور شدند؟

آیت الله مظاهری در پیامی به مناسبت شهادت حضرت زهرا(س) گفت: اقامه مراسم عزا برای حضرت فاطمه زهرا«سلام‌الله‌علیها» از افضل و اعظم شعائر الهی است و امید است شیعیان عزیز به ویژه در روز سوم جمادی‌الاخری با تمام وجود، در برپایی عزاداری‌های شکوهمند برای آن شهیدۀ مظلومه – خصوصاً در مساجد و بُقاع متبرّکه اهتمام و شرکت گسترده داشته باشند.
آیت الله مظاهری طی پیامی ه مناسبت فرارسیدن سالروز شهادت حضرت فاطمه(س) ابراز داشت:

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحیم

قال رسول‌الله«صلی‌الله‌علیه وآله وسلّم»: «نُورُ ابْنَتِی فَاطِمَهَ مِنْ نُورِ اللَّهِ»
قلم و زبان عاجز از توصیف شخصیّت عظیم‌الشّأنی است که به تصریح پیامبراکرم«صلی‌الله‌علیه وآله وسلّم» آسمان و زمین از نور مقدّس او خلق شده است و خود او از نور خداوند تعالی است.
حضرت صدیقه طاهره، فاطمه زهرا«سلام‌الله و سلام ملائکتِه و رسُلِه علیها»، نه تنها بانویی یگانه و بی‏همتا و مادر امامت و ولایت است، بلکه به تعبیر بلند امام صادق«سلام‌الله‌علیه»، مایۀ روشنایی عالم هستی است و درخششِ عالم امکان، پرتوی از نور درخشانِ وجودِ مقدّسِ اوست:
«أَنَّ اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ خَلَقَهَا مِنْ نُورِ عَظَمَتِهِ فَلَمَّا أَشْرَقَتْ أَضَاءَتِ السَّمَاوَاتِ وَ الْأَرْضَ بِنُورِهَا»
با این اوصاف درباره این معمّای پیچیده و شگفت‌انگیز چه می‏توان گفت؟ جُز آن‌که در یک کلام بگوییم: «فاطمه، تجلّی نور خداوند سبحان در زمین و زمان است.»
اکنون باید این سؤال بسیار مهم پاسخ داده شود که اگر این بانوی عظیم‌القدر از چنین شخصیّت والاگهر و درک‌ناشدنی برخوردار است، چرا پس از پیامبر خاتم«صلی‏الله‌علیه وآله وسلّم» در میان امّت اسلامی کسانی با پیمان‌شکنی و نقض میثاق و خیانت در امانت الهی، به خانه رسول خدا که محلّ هبوط ملائکۀ الهی و مکان استقرار ولایت بود، حمله‌ور شدند و جنایاتی به بار آوردند که مقدمه همه جنایت‌های طول تاریخ به اهل‌بیت عصمت و طهارت«سلام‌الله‌علیهم» گردید.
این خیانت‌های شرم‌آور که به طور متواتر در تواریخ سنّی و شیعه نقل شده است و جای شبهه و ردّ و انکار ندارد، مصائبی است که باید برای آن خون گریست و همیشه عزادار آن بود.
لذا اقامه مراسم عزا برای حضرت فاطمه زهرا«سلام‌الله‌علیها» از افضل و اعظم شعائر الهی است و امید است شیعیان عزیز به ویژه در روز سوم جمادی‏الاخر با تمام وجود، در برپایی عزاداری‌های شکوهمند برای آن شهیده مظلومه – که سلام خدا و رسول او و ائمّه هدی بر او باد – خصوصاً در مساجد و بُقاع متبرّکه اهتمام و شرکت گسترده داشته باشند.
«السَّلَامُ عَلَیْکِ أَیَّتُهَا الْمَظْلُومَهُ الْمَمْنُوعَهُ حَقُّهَا»
حسین‌المظاهری . دوم / جمادی‌الاخری / .۱۴۳۳ – ۵/۲/
/۶۲۶۲

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.