آیت الله مهدوی‌کنی: مسلمانان با توسل به مساله غدیر، عزت و عظمت خود را باز یابند

آیت‌الله مهدوی‌کنی در اجلاس بین‌المللی گسترش جهانی دهه غدیر خاطرنشان کرد:‌ در مساله غدیر آنچه همواره در تاریخ موثر بوده جنبه‌های اثباتی این قضیه بوده است. یعنی خداوند خطاب به پیامبر فرمود که رسالت و آنچه ما به تو دادیم را تبلیغ کن و به مردم برسان.

وی افزود: مشکل این است که به خیلی‌ها این مطلب نرسیده باشد، بنابراین تبلیغ به معنای رساندن یک پیام است پس اگر تبلیغ نکنیم در واقع اصل رسالت به ما نرسیده است.

رییس مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این‌که« شیعیان برای تبلیغ این رسالت در طول تاریخ زحمات زیادی کشیده و جان‌ها و خون‌ها دادند» گفت: ما در این زمان نیز باید به جنبه‌های مثبت قضیه غدیر بپردازیم، زیرا جنبه‌های منفی ما را از اصل قضیه دور می‌کند. همانگونه که امام راحل در عین این‌که پیرو حضرت علی (ع) و ائمه بودند در عین حال منادی وحدت مسلمانان نیز بودند.

مهدوی‌کنی تصریح کرد: پرداختن به جنبه‌های مثبت واقعه غدیر دل‌ها را جذب می‌کند و این همان راه اهل بیت (ع) است.

رییس مجلس خبرگان رهبری با بیان این‌که «ما باید غدیر را زنده نگه داریم و رسالت را اصلاح کنیم» گفت: باید قدر این گونه اجلاس‌ها را بدانیم زیرا آنچه باقی می‌ماند حقیقت و ماهیت معنوی و ولایی اسلام است و آن بدون ولایت ممکن نیست.

آیت‌الله مهدوی‌کنی در ادامه با اشاره به خدمات و تلاش‌های علامه امینی در این مسیر به ویژه تالیف کتاب ارزشمند الغدیر گفت: مرحوم علامه امینی واقعا ارادت به اهل بیت داشته‌اند و این ولایت، محبت و اخلاص واقعی باعث شد که ایشان علامه امینی شود و توفیق پیدا کند که کتاب ماندگار الغدیر را بنویسد که امروز برای ما مایه افتخار است و به تعبیر مقام معظم رهبری این کتاب، کتاب‌ها است.

رییس مجلس خبرگان تاکید کرد: در راه اهل بیت (ع) باید مانند علامه امینی فداکاری کرد و امروز هر یک از ما وظیفه داریم در این راه کار کنیم و به جنبه‌های مثبت این واقعه بپردازیم.

وی با بیان این‌که «دهه غدیر همیشه باید زنده بماند» افزود:‌ این اجلاس مقدمه‌ای است تا در دهه غدیر مسلمانان برای این مساله مهم که مکمل دین و متمم نعمت الهی است به صورت هماهنگ مراسمات باشکوه برگزار کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که «علت اینکه دشمنان ما در برهه‌هایی از زمان بر ما مسلط شدند این است که قدر این نعمت را ندانستیم» گفت:‌ کفران نعمت خدا، موجب عذاب الهی می‌شود و عذاب الهی در این دنیا این است که دشمنان بر ما مسلط شوند.

رییس مجلس خبرگان در پایان تصریح کرد: همه مسلمانان باید با توسل به مساله غدیر، ابلاغ رسالت دوباره عزت و عظمت خود را بازیابند و زمینه را برای ظهور حضرت مهدی(عج) فراهم کنند./۲۷۲۲۰

دانلود   دانلود


خبرآنلاین
بازنشر:ممتازنیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.