آیت الله یزدی: مهمترین مساله امروز کشور، تاثیر تحریم‌ها بر تورم، گرانی و مشکلات مردم است

آیت الله سید محمد یزدی نایب رئیس مجلس خبرگان رهبری عصر امروز در چهارمین نشست مشترک هیئت رئیسه مجلس خبرگان و اعضای کمیسیون های تخصصی این مجلس با بیان اینکه این اجلاس براساس مصوبه مجلس خبرگان برگزار می شود، گفت: براساس مصوبه اعضای مجلس خبرگان در فاصله برگزاری دو اجلاس، اجلاسیه ای با حضور اعضای هیئت رئیسه و روسای کمیسیون ها برگزار و مسائل مهم مجلس خبرگان بررسی می شود.
در ادامه گزیده ای از سخنان آیت الله یزدی به نقل از مهر می آید:

  • برخی عنوان کردند که این اجلاس به صورت اضطراری برگزار شده است. این تعبیر بسیار غلط است و نشست امروز براساس مصوبه قانونی مجلس قانونی خبرگان برگزار شده بود.
  • مهمترین مساله امروز کشور، مساله تحریم ها و تاثیری که آن بر تورم، گرانی، مشکلات مردمی و توزیع و تولید و آثار آن است. معتقدم شکی نیست که دشمنان از روزهای اول انقلاب با استفاده از فرصت ها تلاش کردند با جمهوری اسلامی برخورد داشته باشند. البته در شرایط فعلی محاصره های قبلی از سر ملت ما گذشته و تحریم ها لغو شده است و در شرایط فعلی نیز به صورت قاطع می گویم که مساله تحریم ها حل خواهد شد.
  • جمهوری اسلامی ایران با تحریم ها و فشارهای دشمنان عقب نشینی نخواهد کرد. جمهوری اسلامی ایران از مواضع خود در مساله هسته ای و حاکمیت اسلام که هدف اصلی اش است کوتاه نخواهد آمد و هیچ گونه عقب نشینی نخواهد کرد. البته مسئولان باید متناسب با شرایط فعلی با هم همکاری داشته باشند که در همین زمینه شاهدیم روسای قوا جلساتی با هم برگزار می کنند.
  • اختلاف سلیقه میان مسئولان طبیعی است. سران قوا در اهداف مشترک و عالی نظام اختلافی ندارند.
  • هم اکنون شاهدیم که روسای قوا و مسئولان نظام درصدد پیدا کردن راه حل هایی برای مقابله با تحریم ها هستند و نتیجه اش این می شود که راهکارهای دشمنان شکست خواهد خورد. براساس قانون طبیعت همواره فشار موجب می شود انسان ها کار جدید و ابتکاری انجام دهند و انشاءالله همین تحریم ها سبب شکوفایی بیشتر شود.
  • بیگانگان، غرب، آمریکا و رژیم صهیونیستی مطمئن باشند که با ابزار تحریم ملت ایران عقب نشینی نخواهد کرد. ملت ایران همواره تحریم ها را به فرصت تبدیل کرده است.
  • البته تردید وجود ندارد که عوارض و فشارهایی بر اثر تحریم بر ملت ایران بوجود آمده است. ملت ایران برای یک ارزش بالاتر اهداف اصلی را فدای زندگی روزمره نخواهند کرد و تجربه نشان داده است که اقشار مختلف در مسائلی که پایه های نظام مطرح بوده است، همکاری خوبی داشته اند.
  • سایر مسئولان باید ضمن قبول مسائل مربوط به تحریم ها آن را برای مردم توضیح دهند. باید به ملت مقاوم ایران گفت که مقاومت در برابر تحریم‌ها تجربه خوبی خواهد داشت. طبیعی است اختلاف نظر در برخی مقامات و برخی تصمیم گیری ها وجود داشته باشد و لذا باید برگزاری جلسات این اختلاف نظرها برطرف شود.
  • هنگامی که بنده در دستگاه قضایی بودم نشست سران قوا برگزار می‌شد و هنگامی که با نشست سران قوا مقایسه می کنم می بینم که امروز آقایان تصمیم دارند کارهای جدی تری انجام دهند. باید بر نکات مثبت انقلاب تکیه داشته باشیم و خداوند را هرگز فراموش نکنیم.
  • بیداری اسلامی در دنیا وجود دارد البته در منطقه آثار محسوس بیشتری دارد و شاهدیم که در برخی کشورهای منطقه مانند مصر و لیبی به نتیجه رسیده است و روند روبه جلو است. البته طبیعی است کشورهایی که به آمریکا وابسته بودند، به دنبال این باشد که در جابجایی ها سیستم بعدی را به گونه ای حاکم کنند که باز هم از آن استفاده کنند چنانچه در مورد ایران قطع روابط سبب شد نتوانند به اهداف خود برسند.
  • مثلا در مورد کشورهای مصر و لیبی آمریکا به دنبال این است که حاکمان بعدی این کشور به گونه ای باشند که از آنها استفاده کنند، اما مردم این کشور مراقب هستند و رهبر معظم انقلاب هم در سخنرانی خود به مردم منطقه توصیه کردند که مراقب باشید کلاه سرتان نرود. اینکه ایران به چه مقدار در بیداری اسلامی تاثیر داشته و موفقیت های کشور ما چقدر در بیداری اسلامی تاثیر داشته نیاز به بحث‌های کارشناسی دارد.
  • اقدامات خلاف مقررات، قواعد و حقوق بشر در کشور عربستان انجام می شود نمونه آن حمله تروریستی به عالم مورد علاقه در شهر عربستان و دستگیری ایشان و تعدادی دیگر که شهید، زخمی و بازداشت شدن است.
  • متاسفانه کارهای زشتی در عربستان انجام می شود. پایه های سیستم حاکمیت عربستان متزلزل شده است و حتی مقامات آمریکایی هم اقرار کرده اند آل صعود دیگر نمی تواند عربستان را اداره کند و باید به فکر حاکمیت دیگری باشد. باید به کشورهایی که وابستگی به غرب دارند، هشدار داد دست و پا زدن در مقابل بیداری مردم این امر را تشدید خواهد کرد. امیدواریم در این فراز و نشیب اسلام حاکم شود و اسلام حقیقی به حاکمیت خود در همه کشورهای اسلامی برسد.

/۲۷۲۷

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.