آیفون ۴ پس از یک سال از داخل دریاچه یخ زده سالم پیدا شد

آیفون ۴ یک کاربر آمریکایی که هنگام ماهیگیری داخل آب افتاده بود، بعد از یک سال پیدا شده است و ظاهرا مشکلی ندارد.

اپل تا پیش از تولید آیفون ۷، در هیچ‌یک از گوشی‌های آیفون از قابلیت ضدآب استفاده نکرده بود. اما حادثه‌ای جالب در پنسیلوانیای آمریکا، مقاومت نسخه‌های قبلی این گوشی هوشمند را هم تائید می‌کند.

مایکل گانتروم (Michael Guntrum) یک ماهیگیر آمریکایی مقیم شهر ناکس در پنسیلوانیا است. او در ماه مارس سال ۲۰۲۲، در حال ماهیگیری در دریاچه‌ی یخ‌زده بود که گوشی آیفون ۴ وی تصادفا به داخل دریاچه افتاد. او داستان را این‌گونه تعریف می‌کند:

ما در حال ماهیگیری در دریاچه‌ی یخ‌زده بودیم که گوشی من ناگهان درون دریاچه افتاد. اگرچه آن روز من ماهی خوبی صید کردم، اما ارزش از دست دادن گوشی هوشمندم را نداشت!

در ماه سپتامبر سال جاری، این دریاچه به خاطر عملیات ساخت‌ و ساز خشک شد و گوشی آیفون مورد نظر توسط یک جوینده‌ی گنج که با دستگاه فلزیاب در آن منطقه مشغول کاوش بود، پیدا شد. او می‌گوید گوشی را در میان لایه‌های ضخیم گل‌ و لای پیدا کرده است.

یابنده پس از تمیز کردن گوشی، آن را چند روزی داخل کیسه‌ی برنج قرار داد تا رطوبت به‌طور کامل از آن جذب شود و سپس گوشی را شارژ کرد و در کمال ناباوری، دید آیفون ۴ به‌راحتی روشن می‌شود. سپس در میان لیست مخاطبان، نام صاحب گوشی را پیدا کرد و بعد از تماسی با او، گوشی را برای صاحبش فرستاد.

گانتروم که در مدت گم شدن آیفون ۴، یک دستگاه آیفون ۶ اس خریداری کرده بود،‌ در گوشی قبلی خود از یک کاور مخصوص استفاده می‌کرد و به احتمال زیاد، دلیل سالم ماندن گوشی در این مدت همین کاور مخصوص است. او عنوان کرده است قصد دارد گوشی پیداشده را به مادرش هدیه بدهد. البته واضح است که این گوشی، با وجود کارکرد صحیح ابتدایی، نیاز به تعمیر دارد و هیچ گوشی هوشمندی نمی‌تواند پس از این مدت، به‌ خوبی و بدون عیب کار کند.

۰ دیدگاه ۴ بازدید ۱

باز نشر: اخبار ایران و جهان ممتاز نیوز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.