آیفون ۵ اپل یا اکسپریا Z سونی؟

ممتازنیوز:

xperia-z-vs-iphone-5

همه سازندگان و تولید کنندگان اسمارت فون رویای دستیابی به موفقیت های آیفون را دارند و برای رسیدن به این هدف سخت در تلاشند.اما شاید بتوان تنها اسمارت فون های سری گلکسی اس سامسونگ را تا حدودی از نظر محبوبیت نزدیک به آن دانست. یکی از شرکت هایی که می خواهد روشی همانند اپل را پیاده کند و در واقع همان راه اپل را برود، شرکت ژاپنی سونی است. آنها به تازگی اسمارت فون اکسپریا Z خود را معرفی کردند که رقیبی جدی با نام آیفون ۵ را در برابر خود می بیند. اما به نظر شما این اسمارت فون توان ایستادگی در برابر آیفون ۵ را دارد؟ با هم ویژگی های هر دو را مرور می کنیم.

اندازه

1

آیفون ۵ از مدل قبلی خود بزرگتر است، اما هنوز هم از اکسپریا Z کوچکتر می باشد. عده ای از کاربران سایز آیفون ۵ را بعنوان یک اسمارت فون قبول دارند و با آن راحت هستند ضمن اینکه آنها Xperia Z را دستگاهی بزرگ می دانند. از طرف دیگر بعضی صفحه نمایش بزرگتر را یک برتری برای دستگاه می دانند. به هر حال هر دو این محصولات در این بخش خوب هستند و انتخاب یکی از آنها کاملا به سلیقه شما بستگی دارد.

وزن

2

در بخش وزن دستگاه، آیفون ۵ به مراتب سبک تر است. پشت اسمارت فون اکسپریا Z شیشه وجود دارد که یکی از دلائل وزن اضافه آن می باشد و البته حس بسیار خوبی را به کاربر منتقل می کند (در هنگام در دست گرفتن).

صفحه نمایش

3

اکسپریا Z هم همانند Droid DNA و Huawei Ascend D2 از صفحه نمایشی فول اچ دی بهره می برد که از نظر چگالی پیکسلی وضعیت بسیار بهتری نسبت به آیفون ۵ دارد، اما کیفیت صفحه نمایش چیزی است که شما می بایست در مورد آن نظر دهید. به نظر شما صفحه نمایش کدامیک پیشرفته تر می باشد؟

پردازنده

4

اسمارت فون Xperia Z دارای همان پروسسوری است که در نکسوس ۴ و LG Optimus G وجود دارد یعنی Snapdragon S4 Pro. از سوی دیگر A6 اپل وجود دارد. به نظر شما کدام قدرتمندتر است؟

رم و حافظه داخلی

6

رم اکسپریا Z دقیقا دو برابر مقدار رم آیفون ۵ می باشد یعنی ۲ گیگابایت. در بخش حافظه داخلی، کاربر میتواند گزینه های مختلفی در مورد آیفون ۵ انتخاب نماید، در حالیکه اکسپریا Z حافظه داخلی ۱۶ گیگابایتی دارد و البته دارای اسلات مایکرواس دی است.

وایرلس و باتری

8

هر دو قابلیت پشتیبانی از LTE را دارند. در بخش باتری، اکسپریا Z باتری بزرگتری دارد اما در برابر حدود ۱ میلیون پیکسل بیشتر هم نسبت به صفحه نمایش آیفون ۵ دارد که انرژی بیشتری را مصرف می کند. باتری برای هر دو دستگاه کافی به نظر می رسد.

دوربین

9

مگاپیکسل تنها یکی از عناصر خوب بودن دوربین می باشند، اما در بخش دوربین به نظر می رسد دوربین اکسپریا Z بهتر از آیفون ۵ است. شما چه فکر میکنید؟

10

Xperia Z اسمارت فونی ضد آب است که میتواند یک ویژگی بسیار خوب برای آن باشد، اما از طرف دیگر جمع و جور بودن و سبکی آیفون ۵ هم میتواند برگ برنده این اسمارت فون باشد. شما کدامیک را برای خرید ترجیح می دهید؟ دلیل شما برای انتخاب دستگاه مورد نظر چیست؟

آیفون ۵ اپل یا اکسپریا Z سونی؟

  • اکسپریا Z سونی / ۰%, ۰ Votes
  • آیفون ۵ اپل / ۱۰۰%, ۲ Votes

تعداد آرا : ۲

Vote

Loading ... Loading …

gizmag


PCWAR.COM | News and Reviews

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.