آینده مبهم دانشگاه‌ها با گسترش آموزش‌های آنلاین !

۱۷م دیماه ،

89-47.jpg

حجم نامحدود ارایه دروس آنلاین در طول سال‌های اخیر میلیون‌ها دانشجو از سراسر جهان را به خود جذب کرده و به همگان این امکان را می‌دهد تا بهترین رشته‌ها را در دانشگاه‌هایی نظیر ام آی تی، پرینستون و هاروارد بیاموزند.

به گزارش سرویس «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، بهترین قسمت داستان اینجاست که دروس‌ آنلاین رایگان می باشند و تنها چیزی که به آن نیاز دارید زمان، یک دستگاه کامپیوتر و یک خط اینترنت است.

با داشتن این قابلیت‌ها، ارائه دروس آنلاین، ‌به تحصیلات تکمیلی نیز وارد شده است.

در این میان باید بررسی کرد که اگر دانشجویان بتوانند به راحتی و بدون پرداخت هزینه‌ای از این راه مدارج عالی اخذ کنند، آیا دانشگاه‌ها قادر خواهند بود نسبت به ادامه حیات خود و سر پا نگه داشتن کلاس‌های پر هزینه خود با روند رو به کاهش دانشجو امیدوار باشند یا خیر؟

بنا به گزارش پایگاه خبری کانزاس سیتی آمریکا، بسیاری از متخصصان آموزشی بر این باورند که در آینده‌ای نه چندان دور، چهره آموزش عالی بسیار متفاوت خواهد شد چرا که ارائه وسیع و نامحدود دروس آنلاین قواعد بازی را بر هم زده‌اند.

از سویی دیگر بعضی از کارشناسان معتقدند ارائه دروس آنلاین که تنها ۵ تا ۱۶ هفته به طول می‌انجامند نمی‌تواند شوق دانشجویان ۱۸ تا ۲۱ ساله‌ای را که علاقه‌مند به گذراندن دوره دانشجویی در دانشکده و زندگی خوابگاهی می باشند را برانگیزد.

شایان ذکر است تحصیلات آنلاین از سال ۱۹۸۴ در دانشگاه نیویورک شکل گرفت. تا سال ۱۹۹۵ ثبت‌نام آنلاین در دانشگاه‌های این کالج به مرز ۷۵۰ هزار دانشجو رسید و هنوز هم بعضی از موسسات آموزشی این سوال را مطرح می‌کنند که آیا تب تحصیلات از راه دور به زودی فروکش خواهد کرد یا خیر؟ ضمن اینکه بنا بر اعلام سازمان ملی و منطقه‌ای تحصیلات تکمیلی ایالات متحده، تا سال قبل ثبت‌نام آنلاین در دانشگاه‌های این کشور به هفت میلیون نفر رسیده است.

انتهای پیام


ایسنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.