آیین‌نامه واردات خودرو اصلاح می‌شود

گردآوری توسط گروه خودرو ممتازنیوز

 آیین‌نامه واردات خودرو اصلاح می‌شود

آیین‌نامه واردات خودرو اصلاح می‌شود

طبق اظهارات مقامات مسوول در وزارتخانه صنعت، معدن و تجارت قرار است واردات خودرو به‌خصوص از سوی افراد حقیقی با محدودیت‌هایی همراه شود.

به گزارش ممتازنیوز، در این زمینه یک مقام آگاه روز گذشته با اعلام اینکه در سال‌جاری ۷۰ درصد خودروها توسط افراد حقیقی و شرکت‌های فاقد نمایندگی وارد شده است، از بحران پیش‌روی خدمات پس از فروش این خودروها در آینده نزدیک خبرداده بود.
اظهارات این مقام مسوول در شرایطی است که یکی از شروط واردات خودرو به کشور تامین واحدهای خدمات پس از فروش است و بدون کسب این مجوز، افراد حقیقی و حقوقی اجازه واردات خودرو ندارند؛ با این حال این مقام مسوول با اشاره به اینکه طی ۹ ماه نخست امسال حدود ۴۴ هزار و ۳۰۰ دستگاه خودرو وارد کشور شده است، تاکید کرده که این رقم نشان از آن دارد که واردات خودرو امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴۴ درصد رشد داشته است. وی با بیان اینکه از این میزان حدود ۳۰ هزار دستگاه خودرو توسط اشخاص حقیقی و شرکت‌های فاقد نمایندگی در کشور وارد شده است، افزود: در ۹ ماه امسال فقط ۱۴ هزار دستگاه خودرو توسط شرکت‌های دارای نمایندگی وارد کشور شده است که این میزان حجم واردات در مقایسه با حجم تولید خودرو در کشور قابل‌تامل است.
به گزارش دنیای اقتصاد، این مقام مسوول با اعلام اینکه اخیرا بحث مجاز بودن اشخاص حقیقی و حقوقی در واردات خودرو مطرح شده است، گفت: مقامات مسوول درصددند مجاز بودن اشخاص حقیقی و حقوقی بدون نمایندگی را در واردات خودرو مورد بررسی قرار دهند؛ چراکه این افراد بالاترین آمار حجم واردات خودرو را به خود اختصاص داده‌اند. در همین زمینه دیروز جواد تقوی رئیس سازمان حمایت نیز در نشستی خبری از اصلاح آئین‌نامه واردات خودرو خبر داد و اظهار کرد که هم‌اکنون واردات خودرو توسط افراد حقیقی و حقوقی صورت می‌گیرد که اکثر آنها زمینه خدمات پس از فروش را به مشتریان ارائه نمی‌کنند و به همین خاطر سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان تاکید دارد که هر وارد‌کننده خودرو مکلف است برای خودرو وارداتی خود، موضوع خدمات پس از فروش را مشخص کند.
اظهارات این دو مقام وزارتخانه صنعت و معدن و تجارت نشانگر آن است که این وزارتخانه در آینده نزدیک اقداماتی در زمینه اصلاح آیین‌نامه واردات خودرو به نفع نمایندگی‌ها انجام خواهد داد. این در حالی است که در دوره‌های پیشین نیز این اتفاق منجر به انحصار واردات خودرو توسط چند نمایندگی شده بود.


پرشین خودرو |
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.