آیین بزرگداشت روز فردوسی در ورزشگاه آزادی آغاز شد

۲۵اردیبهشت،

آیین بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی شاعر حماسه سرای ایران زمین دقایقی پیش با حضور سید محمد حسینی؛ وزیر فرهنگ و ارشاداسلامی، در سالن ۱۲ هزار نفری مجموعه ورزشی آزادی تهران آغاز شد.

به گزارش هنرآنلاین، آیین بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی شاعر حماسه سرای ایران زمین دقایقی پیش با حضور سید محمد حسینی؛ وزیر فرهنگ و ارشاداسلامی، رئیس سازمان میراث فرهنگی و صنایع دستی و جمعی از میهمانان داخلی و خارجی در سالن ۱۲ هزار نفری مجموعه ورزشی آزادی تهران آغاز شد. در مراسم مسوولان کشور، جمعی از فردوسی پژوهان نیز حضور دارند.

پاسداشت ثبت جهانی ردیف های موسیقی ایرانی در فهرست میراث معنوی یونسکو از جمله برنامه های این مراسم است که با تجلیل از ﺑﺰرﮔﺎن ﻣﻮﺳﯿﻘﯽ کشورمان و اجرای ردﯾﻒ ھﺎی ﻣﻮﺳﯿﻘﯽ اﯾﺮاﻧﯽ و ﻧﻘﺎﻟﯽ همراه خواهد بود.

۲۵ اردیبهشت ماه که در تقویم ایران به نام روز فردوسی ثبت شده است، اولین روز از هفته میراث فرهنگی به شمار می رود و از این رو همه ساله مراسم باشکوهی به منظور پاسداشت فردوسی برگزار می گردد.

در این مراسم قرار است گروهی موسیقی تاجیکستان نیز به اجرای برنامه بپردازند؛ تجلیل از استادان ردیف موسیقی ایرانی و همچنین چهار تن از نقالان کشور از دیگر بخش های برنامه امروز است.

اجرای گروه ترکیبی نقالان و شاهنامه خوانان به شکل آهنگین، اجرای ارکستر موسیقی ایران و تکنوازی اساتید برجسته موسیقی از دیگر برنامه های تدارک دیده شده برای پاسداشت روز فردوسی است.


آخرین خبرها
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.