آیین بزرگداشت سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) در الجزایر برگزار شد

به گزارش ایرنا، در این مراسم معنوی که به همت رایزنی فرهنگی کشورمان شامگاه شنبه و پس از اقامه نماز مغرب و عشاء در محل سفارت جمهوری اسلامی ایران در الجزایر برگزارشد، ‘سید تقی میرصادقی’ کارشناس فرهنگی کشورمان در سخنانی یاد و خاطره بزرگ مرد انقلاب اسلامی، حضرت امام خمینی را گرامی داشت.

میرصادقی طی سخنانی در جمع دهها تن از شیفتگان به امام راحل (ره) با تشریح شخصیت عرفانی ، سیاسی و عالمانه بنیانگذار جمهوری اسلامی از زبان بزرگان دین پرداخت و گفت امام خمینی (ره) با تشکیل حکومت اسلامی بزرگترین خدمت را به مسلمانان و مردم ایران کرد.

وی در ادامه با بررسی کارشناسانه موضوع ضرورت تشکیل حکومت اسلامی در عصرغیبت امام زمان(عج) و طرح دیدگاههای مخالف و موافق در این خصوص، یادآور شد که امر به معرف و نهی از منکر مهمترین دستور قرآن کریم است که بر انجام آن بسیار تاکید شده است .

میرصادقی گفت با تشکیل حکومت اسلامی در اصل مهمترین دستور قرآن کریم که همانا تشکیل حکومت صالحان برای انجام فرایض و دستورات دینی و ترک تمامی بدهی ها و دوری از حاکمیت ظلم و جور (امر به معروف و نهی از منکر) تحقق می یابد.

این استاد و محقق علوم اسلامی در ادامه افزود امام راحل (ره) با تشکیل جمهوری اسلامی ، اسلام را زنده کرد و احکام و ارزش های اسلامی در حال فراموشی را در زندگی مردم ساری و جاری نمود.

استاد میرصادقی در بخش دیگر سخنان خود به دشمنی های استکبار جهانی با انقلاب اسلامی پرداخت و افزود: دشمنان انقلاب اسلامی حق دارند که از انقلاب اسلامی در هراس و اضطراب باشند، زیرا با اجرای دین و ارزش های الهی در جوامع بشری آنها به طور قطع شکست خواهند خورد.

در ادامه این مراسم که دکتر ‘محمود محمدی’ سفیر کشورمان نیز حضور داشت، ‘سید رضی علم الهدی’ رایزن فرهنگی ایران در الجزایر نیز طی سخنانی به گوشه هایی از زندگی فردی و ساده زیستی امام راحل (ره) پرداخت.

وی، ساده زیستی و زندگی سراسر معنوی امام خمینی را همانند زندگی دیگر صالحان و امامان معصوم (ع) عنوان کرد و گفت بنیانگذار جمهوری اسلامی با اتکاء به خداوند متعال در حسینه جماران با آن همه سادگی و معنویت، ستون کاخ های ستمگران عالم را به لرزه انداخت.

رایزن فرهنگی کشورمان در پایان فراز هایی از وصیت نامه سیاسی ، الهی امام راحل (ره) را برای حاضران قرائت کرد.

خاورم / ۱۲۰۰** ۱۵۱۴

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۶۵۷۹۳


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.