آیین ورود نمادین کاروان امام رضا(ع) در شلمچه برگزار شد

به گزارش ایرنا با ورود کاروان نمادین امام رضا علیه السلام متشکل از ۱۰۰ اسب‌سوار و شترسوار است به مشهد شهدای شلمچه مراسم افتتاحیه دهمین جشنواره بین المللی امام رضا علیه السلام به صورت رسمی کلید خورد .

همین گزارش حاکی است این کاروان ازسوی عشایر عرب خوزستان، مردم شهید پرور خرمشهر، آبادان و شادگان با پخش گل و شیرینی و هل هله مورد استقبال قرار گرفت .

در این مراسم اولین کلیپ تصویری اختصاصی زیارت علی‌بن‌موسی الرضا(ع) به صورت عمومی پخش و پس از آن دو تن از شعرا به قصیده سرایی دروصف پیشوای هشتم شیعیان به زبان فارسی و عربی پرداختند.

در این مراسم امام جمعه خرمشهر، معاون استاندار خوزستان، مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان و خراسان رضوی، نمایندگان آبادان در مجلس و مسوولان شهرهای خرمشهر و آبادان نیز حضور داشتند.

جشنواره بین المللی امام رضا(ع)، عظیم ترین جظشنواره ی فرهنگی، هنری و ولایی کشور است که همه ساله به مناسبت میلاد با سعادت حضرت امام علی ابن موسی الرضا(ع)و کریمه ی اهل بیت حضرت فاطمه ی معصومه(س) در «دهه‌ی کرامت» یعنی از اول ذی‌القعده (۲۸ شهریور) تا ۱۱ ذی‌القعده (۷ مهر ماه) به همت مردم ولایتمدار و مسؤولان خدوم در داخل حضرت امام رضا علیه االسلام هشتمین پیشوای شیعیان در مسیر تاریخی هجرت خود از خاک شلمچه وارد ایران شدند و پس از گذر از استان‌های کهگیلویه و بویراحمد، فارس و یزد وارد خراسان شدند.

ک/۱ ۷۱۰۳/۶۴۱

انتهای پیام /*


www.irna.ir

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.