آیین گرامیداشت یاد و خاطره نخستین خلبان شهید دوران دفاع مقدس در مهاباد برگزار شد

به گزارش خبرنگار ایرنا، در این آیین، معاون استاندار آذربایجان غربی و فرماندار مهاباد گفت: شهدا، سرمایه های ارزشمند یک کشور و قدرت معنوی و حقیقی نظام جمهوری اسلامی هستند.

‘خضر کاک درویشی’ افزود: هر ملتی بخواهد به صورت مستقل زندگی کند به جانفشانی و از خودگذشتگی نیاز دارد که شهدا و ایثارگران در خط مقدم این جانفشانی قرار دارند.

وی اظهار کرد: با گذشت ۳۲سال از شهادت خلبان حیدری، مردم شهید پرور مهاباد افتخار می کند که تندیس این شهید را در آغوش خود خواهد گرفت.

در ادامه این آیین، امیر سرتیپ خلبان ‘پرویز دهقان’، یکی از همرزمان شهید خالد حیدری، در زمینه نحوه آشنایی خود با این شهید خاطراتی از وی و روزهای نخستین جنگ تحمیلی تعریف کرد.

در ادامه، دختر این شهید گرانقدر نیز به بیان جایگاه شهید و شهادت پرداخت و در سخنانی از دست اندرکاران اجرای این آیین قدردانی کرد.

در پایان، با اهدای لوح تقدیر از اعضای خانواده شهید حیدری قدردانی به عمل آمد.

در این آیین، فرماندهان پایگاه های نیروی هوایی ارتش در تبریز و همدان، مشاور فرمانده نیروی هوایی ارتش و فرمانده قرارگاه نیروی هوایی شمال غرب کشور نیز حضور داشتند.

خلبان سرافراز شهید ‘خالد حیدری’، در ۳۱ شهریور سال ۵۹ در نخستین ساعات آغاز جنگ تحمیلی در هنگام بازگشت از یک ماموریت برون مرزی در خاک عراق در استان العماره دچار سانحه هوایی شده و به شهادت می رسد.

۵۸۴/۶۴۵/۲۴۵

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۹۷۸۱۹


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.