آی‌فون ۵ سریع‌ترین موبایل هوشمند جهان

فن آوری نوین

نسخه جدید موبایل هوشمند محبوب و پر طرفدار اپل همچنان خبرساز است. این گوشی که به تازگی روانه بازار کشورهای مختلف جهان شده است، با استقبال خوبی در بازار هم مواجه شده و البته مورد انتقادهای مختلفی از سوی کارشناسان هم قرار گرفته است.

26-01

دنیای اقتصاد-  با این همه اما مجله آنلاین PC Mag به تازگی گزارشی از تست‌های مختلف انجام شده روی آی‌فون ۵ را منتشر کرده است که نتایج جالبی را به همراه داشته است.

این گزارش نشان می‌دهد که بعد از تست‌های مختلف در زمینه پردازش و قدرت مرور اینترنت مشخص شد آی‌فون جدید سریع‌ترین موبایل هوشمند جهان است.

در این تست‌ها آی‌فون ۵ با نسخه‌های قبلی آی‌فون و البته موبایل‌های آندرویدی مانند Samsung Galaxy S III و Motorola Droid RAZR M مقایسه و بررسی شده است. در نهایت اما آی‌فون ۵ به راحتی نسخه‌های قبلی آی‌فون را پشت سر گذاشته است.

این گوشی در تست مربوط به مرور وب سرعتی تا دو برابر بیشتر از آی‌فون ۴S و سه برابر آی‌فون ۴ را برای خودش به ثبت رساند. نتیجه این تست حتی با به روز کردن سیستم عامل همه این گوشی‌ها به نسخه iOS 6 که سرعت مرور وب را هم بالا می‌برد، هم ثابت و درست باقی ماند.

در تست کلی هم آی‌فون ۵ سرعت عملکردی تا ۵/۲ برابر بیشتر از آی‌فون ۴S و تا ۲/۴ برابر بیشتر از آی‌فون ۴ دارد. با این همه هر سه این مدل‌ها همچنان در بازار به فروش می‌رسند و طرفداران و خریداران خودشان را دارند.

در تست‌های گرافیکی هم گوشی آی‌فون ۵ امتیازی تا ۲/۲ برابر بهتر از آی‌فون ۴S و تا بیش از ۸ برابر سریع‌تر از آی‌فون ۴ را بدست آورده و به ثبت رسانده است. PC Mag همچنین اعلام کرده است که بر اساس تست‌های انجام شده آی‌فون ۴S که سیستم عامل iOS 6 را روی پردازنده دو هسته‌ای ۸۰۰ مگاهرتزی A5 اجرا می‌کند، عملکردی شبیه به گوشی‌های مبتنی بر نسخه ۴ آندروید مانند Samsung Galaxy S III و Motorola Droid RAZR M دارد که هر دو این گوشی‌ها دارای پردازنده ۵/۱ گیگاهرتزی Qualcomm Snapdragon S4 هستند. این در حالی است که مرورگر Safari سرعت بهتری نسبت به مرورگرهای آندرویدی دارد.

بر اساس این تست‌ها مشخص شد که آی‌فون۵ در تست مرور وب امتیاز تا ۸۰ درصد بالاتر از مدل‌های دیگر به دست آورد که این باعث شد تا در تست Sunspider که مربوط به بررسی عملکرد موتور JavaScript در مرورگرهای وب است، بسیار سریع‌تر از دیگر موبایل‌‌های هوشمند مشابه خودش باشد. در تست Geekbench که مربوط به عملکرد پردازنده در سیستم عامل‌ها و پلت‌فرم‌های مختلف و راحتی کار با سیستم عامل‌ها است هم آی‌فون ۵ امتیاز قابل قبولی به دست آورد. در تست‌های حافظه و استریم که مربوط به بارگذاری اطلاعات داخل و خارج از حافظه رم هستند، آی‌فون ۵ بسیار بهتر از مدل‌های قبلی آی‌فون بود.

نکته جالب اینکه در تست پردازش گرافیکی آی‌فون ۵ امتیازی تا سه برابر بالاتر از گوشی‌های Samsung Galaxy S III و Motorola Droid RAZR M بدست آورد. به این ترتیب مشخص شد که آی‌فون ۵ به طور کلی سرعتی تا دو برابر بیشتر از آی‌فون ۴S داشته و در واقع سریع‌ترین دستگاه‌ دیجیتال شخصی است که در دنیا به فروش می‌رسد.


اخبار فن آوری نوین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.