آی فیلم جزو شبکه‌های پربیننده شهروندان عراقی شد

به گزارش روز شنبه ایرنا از آی‌فیلم ، این نظرسنجی در استان‌ها و شهرهای مختلف عراق از جمله بصره، نجف، ذی قار، بغداد و کرکوک صورت گرفت و چهار هزار و ۳۵۰ نفر در این نظر سنجی مشارکت داشتند.

نظر سنجی این مرکز پژوهشی عراقی نشان می دهد که جوانان ۱۶ تا ۳۵ سال جزو گروه‌های سنی پر بیننده شبکه آی فیلم هستند.

این مرکز پژوهشی، نتیجه نظر سنجی را دلیلی بر موفقیت شبکه آی فیلم می داند و بر این عقیده است که این شبکه آینده خوبی در عراق و دیگر کشورهای عربی و اسلامی خواهد داشت.

بخش دیگری از نتایج این نظرسنجی حاکی از آن است که درصد بینندگان مرد بیش از زنان است و ۴/ ۶۰ درصد از مردان شرکت کننده در این نظرسنجی بیننده آی فیلم هستند.

از سویی دیگر قشر کارمند با ۸/ ۴۳ درصد، دانشجویان با ۲۸ درصد و زنان خانه‌دار با ۹/ ۱۴ درصد به ترتیب بیشترین اقشار بیینده این شبکه در نظرسنجی معرفی شدند.

عراقی ها در این نظر سنجی اعلام کرده اند که تمایل بیشتری برای تماشای سریال های تاریخی و دینی دارند به طوری که ۷/۳۵ درصد از آنها به فیلم‌ها و سریال‌های تاریخی و ۲/۳۵ درصد به سریال‌های دینی علاقه‌مند هستند و سهم فیلم‌ها و سریال‌های اجتماعی ۳/۱۰درصد و فیلم های پلیسی ۸/۱ درصد است.

طبق این نظر سنجی قشر تحصیل کرده و محافظه‌کار فیلم‌های تاریخی و دینی را ترجیح داده است ضمن آنکه ۸/۶۴ درصد از خانواده‌های عراقی نسبت به برنامه‌های این شبکه اظهار رضایت کرده اند.

از سوی دیگر ۹/۶۸ درصد از شرکت کنندگان در نظرسنجی آی فیلم، این شبکه را جزو شبکه‌های مورد علاقه خود و در صدر شبکه‌های ماهواره ای عربی و خارجی می‌دانند و طبق نظرات آنان اطلاع از فرهنگ‌های تاریخی و دینی متعدد و تاریخ قرآن از جمله ویژگی‌های این شبکه است.

همچنین عراقی‌ها نبود صحنه‌های خشونت و ضد اخلاقی را جزو مهمترین ویژگی‌های شبکه آی فیلم در مقایسه با سایر شبکه می‌دانند.

شرکت کنندگان در این نظرسنجی همچنین از کیفیت دوبلاژ فیلم‌ها و سریال‌ها در آی فیلم اظهار رضایت کرده اند.

فراهنگ **۲۰۲۵

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۰۷۱۳۲


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.