ائتلاف اتحادیه اروپا و شورای همکاری خلیج فارس ناکارآمد است

فروردین ۱۴۰۳

یک کارشناس سیاست خارجی گفت: ائتلاف اتحادیه اروپا و شورای همکاری خلیج فارس بسیار ناکارآمد است اما این ائتلاف با این وجود با صادر کردن بیانیه به‌دنبال تاثیرگذاری درنظام بین‌الملل است.

” حسن لاسجردی ” در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی ممتاز نیوز، با اشاره به اینکه بیانیه اتحادیه اروپا و شورای همکاری خلیج فارس نسبت به ایران برچند محور استوار است، گفت: محور اول به جهت‌گیری دولت و مباحث سیاست خارجی و واکنش‌های سیاسی به این نوع اظهارنظر و محور دوم به مسائل امنیتی که شامل مباحث مربوط به خلیج فارس و پیشرفت‌های هسته‌ای است، مربوط می‌شود.

 
وی تصریح کرد: ائتلاف اتحادیه اروپا و شورای همکاری خلیج فارس بسیار ناکارآمد بوده اما با صادر کردن بیانیه  به‌دنبال تاثیرگذاری درنظام بین‌الملل است.

لاسجردی افزود: در مقابل بیانیه‌هایی که علیه کشورمان صادر می‌شود باید با برنامه‌ریزی و نقشه‌سازی تازه، در چارچوب حوزه دیپلماتیک عمل شود، چرا که فضای خصومت و نداشتن نگاه مثبت به آینده می‌تواند آسیب‌ها و خساراتی را به همراه داشته باشد.
 
این کارشناس سیاست خارجی در پایان خاطرنشان کرد: دستگاه دیپلماسی باید بتواند در مقابل این‌گونه اقدامات عکس‌العمل مناسب از خود نشان دهد تا اقدامات خصومت‌گرایانه غرب و متحدانش را مدیریت کند.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.