ائتلاف ملی سوریه در حد یک دکور باقی خواهد ماند

۲۷ آبان ،

یک کارشناس سیاست خارجی گفت: ائتلاف ملی سوریه برآمده از نشست دوحه تشریفاتی برای پر کردن خلع معارضین در زمینه سیاسی بوده چرا که معارضین سوری صرفا فعالیت تروریستی و نظامی انجام می‌دهند و فعالیت سیاسی خاصی ندارند.

محمدصادق کوشکی در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران با اشاره به تشکیل ائتلاف ملی سوریه توسط معارضان سوری در نشست دوحه گفت: شورای ملی سوریه که محصول کشورهای غربی به همراه متحدان عرب آن‌ها بود در حد یک دکور باقی می‌ماند چرا که این ائتلاف نمی‌تواند تاثیر جدی در داخل سوریه بگذارد.

وی تصریح کرد: تروریست‌های سوریه تابع نیروهای سیاسی موجود در نشست دوحه نیستند و به صورت خودگردان اداره و با سرویس‌های امنیتی ترکیه، آمریکا، عربستان، قطر و کشورهای اروپایی در ارتباط می باشند.

کوشکی در ادامه افزود: ائتلاف ملی سوریه برآمده از نشست دوحه تشریفاتی برای پر کردن خلع معارضین در زمینه سیاسی بوده چرا که معارضین سوری صرفا فعالیت تروریستی و نظامی انجام می‌دهند و فعالیت سیاسی خاصی ندارند.

 این کارشناس سیاست خارجی در پایان خاطرنشان کرد: شورای معارضین که با تلاش آمریکا تشکیل شدiه به خاطر اختلاف نظر به بن‌بست و انشعاب رسیده است لذا آنها با راه‌اندازی ائتلاف ملی سوریه به دنبال فعالیت خود در حوزه سیاست می باشند.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.