ائمه جمعه ملجا و پناهگاه مردم هستند

آرشیو خبردین و اندیشه کد مطلب: ۱۲۱۲۹     

مدیر حوزه های علمیه:

ارسال به    نسخه چاپی نسخه چاپی   

خبرگزاری پانا:مدیر حوزه های علمیه تاکید کرد: بی شک ائمه جمعه ، ملجا و پناهگاه مردم و محل رجوع آن ها هستند.

سه شنبه ۲۵ مهر ساعت ۱۴:۱۹

به گزارش سرویس دین و اندیشه پانا، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری، صبح امروز طی سخنانی در دومین نشست ائمه جمعه استان قم که با حضور استاندار و معاونین استانداری همراه بود، ضمن تسلیت سالروز شهادت امام جواد(ع) گفت: حضرت (ع) در حدیث نورانی می فرمایند “اعتماد و توکل بر خدا، بزرگترین چیزی است که در اختیار انسان قرار می گیرد و ثمره و قیمت هر چیز گران بهایی است”.
مدیر حوزه های علمیه افزود: اعتماد و توکل بر خدا، در حقیقت بالاترین نردبان ترقی برای رسیدن به قله های رفیع است.
عضو خبرگان رهبری ادامه داد: این گونه جلسات در راستای تبادل نظر و هم اندیشی یک فرصت طلایی و ارزشمند است تا انشاءالله به گره گشایی از مشکلات منتج شود.
وی با بیان این که یکی از دغدغه های اصلی و جدی روحانیت ناظر به مباحث فرهنگی است، ابراز داشت: ائمه جمعه از آن جا که ملجا و محل رجوع مردم هستند با مسایل و مشکلات فرهنگی، اجتماعی ، اقتصادی و … آشنا هستند و می توانند با تبادل نظر با مسئولان، زمینه رشد و بالندگی هر چه بیشتر قم را فراهم کنند.
آیت الله حسینی بوشهری همچنین گفت: ائمه جمعه با وجود آن که منابع مالی در اختیارشان نیست، اما محل رجوع مردم هستند و پیگیر حل مشکلات آن ها می باشند.
لزوم بهره گیری از رهنمودهای ائمه جمعه
در ادامه این نشست، استاندار قم با اشاره به لزوم بهره گیری از رهنمودهای ائمه جمعه در مسایل استان قم اظهار داشت: ائمه محترم جمعه استان مورد اعتماد مردم و محل رجوع آن ها هستند و ضمن تخصص بالا در مسایل دینی و معارفی، با معضلات  و مشکلات نیز آشنایی خوبی دارند.
کرم رضا پیریایی همچنین با اشاره به سیاست استانداری ، سرکشی مرتب به بخش های مختلف استان و پیگیری حل مشکلات می باشد، افزود: هم بنده و هم معاونین و هم فرماندار سرکشی به مناطق شهر و نیز استان دارند چرا که ما معتقدیم برنامه ریزی تضمن شناخت است.
وی با اشاره به اهتمام ویژه دولت و شخص رییس جمهور به حل مشکلات استان قم بیان داشت: امروز باید با وفاق و همدلی ، امور را به جلو برده و مشکلات را چاره اندیشی کنیم.
استاندار قم با اشاره به برخی از پروژه های اصلی استان قم، بر لزوم تداوم این نشست ها و تعاملات در راستای حل مشکلات و معضلات استان تاکید کرد.
 


Loading...


آخرین اخبار

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.