ابتدای تابستان فاز دوم سیستم عامل زمین آغاز می‌شود

۱۱خردادماه، ایسنا- پایان فاز اول سیستم عامل زمین در اردیبهشت ماه ۹۲ اعضای تیم پروژه خود را برای هماهنگ سازی زمین با رایانش ابری و نیز آغاز طراحی سیستم عامل دسکتاپ آماده می‌کنند.

پروژه زمین در طی چند فاز طراحی و تولید شده است. فاز صفر آن که اوایل سال ۹۰ به اتمام رسید شامل مطالعات، اولویت بندی‌ها و ایجاد گروه پژوهشی “توسعه نرم افزار” در پژوهشکده IT بود. تابستان ۹۰ فاز ۱ این پروژه آغاز شد و طبق تعریف باید تا اردیبهشت ۹۲ به اتمام می‌رسید که دقیقا سروقت به پایان رسید و هم اکنون در چند مرکز به صورت پایلوت در حال اجراست.

بر اساس اعلام طبق برنامه قرار است فاز دوم نیز از ابتدای تابستان آغاز شود. در فاز ۲ تلاش می‌شود زمین با کمترین هزینه دولتی و بیشترین سرمایه‌گذاری بخش خصوصی به انجام برسد و در آینده نزدیک فراخوانی برای نگهداری و توسعه زمین انجام خواهد شد. همچنین طراحی سیستم عامل دسکتاپ نیز در فاز دوم انجام خواهد شد.

“زمین” که به صورت توسعه اکوسیستمی رشد داده شده است، سرویس‌های بسیاری از جمله آموزش، خدمات و کانالهای عرضه را در کنار هم دارد که سمبل و محل تلاقی همه آنها support.xamin.ir است که اشخاصی که بخواهد از پشتیبانی سیستم عامل زمین استفاده کند باید به این پایگاه اینترنتی مراجعه و اشخاصی که بخواهند از محصولات زمین ستفاده کنند می‌توانند به پایگاه اینترنتی market.xamin.ir مراجعه کنند.

IT Iran
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.