ابتلا به آترواسکلروز در یک بخش، سایر قسمت های بدن را نیز درگیر می کند

یک متخصص قلب و عروق هشدار داد: در صورتیکه یک بخش بدن مبتلا به آترواسکلروز شود، احتمال اینکه سایر قسمت های بدن نیز با درجات مختلف درگیر این بیماری شوند، وجود دارد.

محمد جواد تیباپور، متخصص قلب و عروق در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: آترواسکلروز یک بیماری قلبی و عروقی است که در آن رسوبات چربی و سایر مواد در سرخرگ های بدن تجمع یافته و موجب تنگی عروق می شود و در نتیجه عبور جریان خون از رگ ها دچار اختلال و مشکل می شود.

وی گفت: وقتی که آترواسکلروز رخ می دهد، بافت های مختلف بدن که بوسیله سرخرگ ها تغذیه می شوند به مقدار کافی خون دریافت نمی کنند و در این حالت احتمال آسیب بافت و عضو مورد نظر وجود دارد.

تیباپور با اشاره به احتمال سرایت بیماری به قسمت های مختلف بدن، تاکید کرد: در صورتیکه یک بخش بدن مبتلا به آترواسلکروز شود، احتمال اینکه سایر قسمت های بدن نیز با درجات مختلف درگیر این بیماری شوند، وجود دارد.

وی یاد آور شد: در صورتیکه آترواسکلروز به موقع درمان و کنترل نشود، خطرات زیادی فرد مبتلا را تهدید می کند که انسداد عروق خوبی قلب و در نتیجه بروز حمله قلبی یا درد شدید قفسه سینه از جمله مهمترین این خطرات است./ح


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.