ابتکارات شهید تهرانی‌مقدم عامل بازدارندگی دشمنان به ویژه آمریکا بود/علاقه‌مندی خاصی رهبری به شهید تهرانی‌مقدم

۲۳ آبان ،

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا گفت: شهید تهرانی‌مقدم قدرت آینده‌نگری و حل مشکلات دفاعی و هجومی در رابطه با تهدیدات آینده جمهوری اسلامی ایران را داشت.


به گزارش تفسیری حوزه دفاعی امنیتی باشگاه خبرنگاران به نقل از سپاه نیوز سردار سرلشکر سیدیحیی صفوی دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا با اشاره به شخصیت سردار سرلشکر شهید حسن طهرانی‌مقدم، گفت: نگاهی که او نسبت به مسائل دفاعی و امنیتی داشت، همواره نگاهی به آینده بود.

وی افزود: حسن مقدم قدرت آینده‌نگری و حل مشکلات دفاعی و هجومی در رابطه با تهدیدات آینده جمهوری اسلامی ایران را داشت.

سرلشکر صفوی ادامه داد: “نه” و “نتوانستن” اصلا در وجود ایشان نبود و از همه ظرفیت‌ها و متخصصین در حوزه موشکی استفاده می‌کرد.

وی با اشاره به نقش شهید مقدم در شکل‌گیری توپخانه سپاه اظهار داشت: در عملیات فتح‌المبین در فروردین سال ۶۱، ۱۰۰قبضه توپخانه از ارتش عراق به غنیمت گرفتیم و من اولین حکم توپخانه سپاه را برای حسن طهرانی مقدم زدم و ایشان برای پیشبرد کارها نزد فرماندهان توپخانه‌ای دیگر رفت.

سرلشکر صفوی خاطرنشان کرد: برای تأمین موشک در وقت جنگ به همراه آقای رفیق‌دوست به دو کشور مسافرت کردیم که کشور اول گفت اجازه نداریم به کشور ثالث موشک بدهیم ولی در حوزه آموزش موشکی کمک می‌کنیم، ولی کشور دوم ۲۰ فروند موشک به ما داد.

وی افزود: وقتی این ۲۰ فروند موشک را آوردیم حسن مقدم تصمیم گرفت ۲ فروند از موشکها را باز و آغاز به مهندسی معکوس آنها کند.

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا ادامه داد: با این اقدامات مهندسین و متخصصین در سپاه از سال ۶۲ آغاز به ساخت موشکها کردند و تا سال ۶۶-۶۵ صنعت موشکی در سپاه بنیانگذاری شد که کارهای آن را شهید مقدم انجام می‌داد.

سرلشکر صفوی تأکید کرد: در ابتدا موشک‌های ما سوخت مایع بود، مشکل این موشکها این بود که وقتی سوخت مایع تزریق می‌شد موشک باید ظرف دو یا سه ماه شلیک می‌شد که در این وقت به سمت سوخت جامد رفتیم.

وی افزود: برای اولین بار حسن مقدم با کمک دانشگاه امام حسین سوخت جامد موشک را ساخت که امکان شلیک در هر لحظه را به ما می‌داد، این از ابتکارات شهید تهرانی مقدم بود.

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا تصریح کرد: مقام معظم رهبری در بازدیدهایی که از نیروی هوایی سپاه و یگان موشکی داشتند از عملکرد شهید تهرانی‌مقدم احساس رضایت می‌کردند و علاقه‌مندی خاصی به حسن و ابتکاراتش داشتند.

سرلشکر صفوی افزود: اقدامات و ابتکارات شهید مقدم سبب شد قدرت موشکی سپاه عامل بازدارندگی دشمنان به ویژه آمریکا شود و ما این صنعت موشکی را به دوستان خودمان هم منتقل کرده‌ایم.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

تا این لحظه ۱نظر ثبت شده
  1. روح الله معصومی:

    مردان بلزرگ همت های والایی دارند بزرگی روح و عمل مردان بزرگ حتی بعد از مرگشان هم باعث قوت قلب جویندگان حق و حقیقت میشود خدا زندهایشان را حافظ و عمر طولانی به آنها عطا کند و شهدایشان را غریق بهار رحمت کند

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.