ابتکار: احیای شورای عالی محیط زیست در دستور کار دولت قرار گیرد

اردیبهشت ۱۴۰۳

به گزارش حوزه دولت باشگاه خبرنگاران، مراسم تودیع و قدردانی از محمد جواد محمدی زاده و معارفه معصومه ابتکار معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست عصر امروز چهارشنبه باحضور مدیران، کارکنان، فعالان و دست اندرکاران محیط زیست در سالن همایش‌های بین‌المللی این سازمان برگزار شد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت؛ دراین مراسم علاوه بر نهاوندیان رئیس دفتر رئیس جمهور، احمد مسجد جامعی رئیس و تعدادی ازاعضای شورای شهر تهران و مسئولین سازمان حفاظت محیط زیست نیز حضور داشتند.

معصومه ابتکار معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست دراین مراسم با اشاره به اینکه دستور کار جلسه امروز هیات دولت مدیریت منابع آب بوده است،‌ گفت: محیط زیست بعنوان یکی از موضوعات مهم در دولت تدبیر و امید از ابتدا و در دوران انتخابات،‌ مطرح شد.

وی ادامه داد: بند دهم برنامه رییس جمهور به مجلس شورای اسلامی نیز به موضوع محیط زیست پرداخته شده است.

قسم نامه اعضای هیات دولت برای حفاظت از منابع طبیعی و محیط زیست

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست از قسم نامه اعضای هیات دولت در اولین جلسه کاری یاد کرد و گفت: اعضای هیات دولت قسم یاد کردند که از منابع طبیعی و محیط زیست ایران را حفاظت کنند.
معصومه ابتکار این حرکت را اتفاق بزرگی در دولت خواند و گفت: در دنیا دولت ها بزرگترین تخریب کننده محیط زیست به سبب در دست داشتن منابع بسیار و در اختیار داشتن قدرت می باشند.

رسیدگی به وضعیت دریاچه ارومیه در دستور کار جدی دولت قرار دارد

وی در ادامه به اولین مصوبه دولت تدبیر امید برای رسیدگی به وضعیت پارک ملی دریاچه ارومیه اشاره کرد و افزود: رسیدگی به وضعیت دریاچه ارومیه در دستور کار جدی دولت قرار دارد.

معصومه ابتکار از اولین سفر کاری خود به ارومیه خبر داد و گفت: به دنبال احیای پارک ملی دریاچه ارومیه و احیای برنامه هایی که از سال ۸۰ آغاز شده است هستیم.

معاون رییس جمهور با تاکید بر اینکه در برنامه‌های کاری محیط زیست ،به دنبال اصلاح و تقویت حکمرانی محیط زیست در کشور هستیم ، گفت: مدیریت کلان محیط زیست بحث مهمی است.

وی ادامه داد: قطعاً توانمند سازی ،‌رسیدگی به مشکلات کارکنان سازمان حفاظت محیط زیست در دستور کار قرار دارد تا این سازمان از لحاظ پژوهشی و علمی بعنوان یک سازمان قوی کارایی داشته باشد و ارتقای محیط زیست کشور را پیش ببرد.

ابتکار خاطر نشان کرد: سازمان حفاظت محیط زیست وظیفه خود می‌داند از تشکل‌های مردم نهاد،‌ نهادهای مدنی حمایت کند و پذیرای پیشنهادات و انتقادات آنان باشد.

وی با بیان اینکه در عرصه محیط زیست نگاه‌ها تخصصی شده است و موضوعات و چالش‌های محیط زیست بسیار متنوع است، افزود: نگاه تخصصی به محیط زیست می‌تواند راهگشای مشکلات محیط زیست باشد.

احیای شورای عالی محیط زیست در دستور کار دولت

ابتکار با اشاره به اینکه شورای عالی محیط زیست قانون دارد و باید به مرحله اجرا درآید، گفت: اولین خواسته کم هزینه سازمان حفاظت محیط زیست از دولت ،‌تشکیل جلسه شورای عالی محیط زیست به ریاست رئیس جمهور است.

ابتکار با بیان اینکه موضوع محیط زیست به درجه اهمیت رسیده است، گفت: باید در عالی ترین سطح سیاستگذاری به آن پرداخته و رویکردها اصلاح شود.

حل پدیده ریزگردها نیازمند عزم ملی و همکاری منطقه‌ای و بین‌المللی است

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست،‌ حفاظت از جنگل‌ها،‌ منابع آب و تالاب‌ها،‌ حفاظت دریا و سواحل،‌ حفاظت از عرصه کوهستان‌ها و بیابان‌ها و حل مشکل ریزگردها را از اولویت‌های کاری خود برشمرد و گفت: ریزگردها نیازمند عزم ملی و همکاری منطقه‌ای و بین‌المللی است.
وی ادامه داد : دیپلماسی محیط زیست و آب برای بهبود روابط با دنیا برای ارتقای جایگاه ایران باید توسعه یابد.

ابتکار تاکید کرد: باید جهانی بیندیشیم و کار کنیم و فعالیت‌های پایاینی من در شورای شهر هم بر همین اساس و برای کاهش گازهای گلخانه‌ای بود که امیدوارم در شورای چهارم دنبال شود.

وی افزود: از همه کارشناسان و نخبگان دعوت می‌کنم که کفش‌ها کمربندها و روسری‌ها را محکم کنند و از قطار جنبش در احیای محیط زیست جا نمانند.

در ادامه محمد جواد محمدی زاده رئیس سابق سازمان حفاظت محیط زیست در این مراسم خدمت خود را در نظام جمهوری اسلامی موهبت بزرگی دانست و گفت: خود را محیط بان کوچکی برای محیط زیست می‌دانم و از تلاش بی وقفه معاونین، مدیران، همکاران سازمان حفاظت محیط زیست تشکر و قدردانی می‌کنم.
 
انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.